Eliin_87

Trådstartare
Hallå. Sitter och funderar lite på olika betfor "sorter" Det finns betfor i 2 olika "former" som jag vet om.. Pellets och sen typ rivet eller hur man ska förklara.. Är det nån som vet om det är någon skillnad i smaken på dom? Nån som har en häst som bara äter den ena "sorten" ?..

Sv: Betfor

Mina hästar har provat båda och de äter båda med god aptit, det är väl mest jag som tycker att pelleterad betfor är skitäckligt och luktar snusk. :angel: Bodde utanför Sverige ett tag och där hade de inte strimlad så till min stora fasa fick jag köpa pelleterad.

Min tränare som jag jobbar hos har pellets betfor och jag tycker personligen att den är jobbig eftersom de sitter fast i varann i påsen. Förstår inte varför det ska vara bättre med pelletrerad form...

Det har jag aldrig märkt? Kanske fuktskadad? Jag har bytt från strimlad till pelleterad och tycker att det funkar jättebra, särkilt med tanke på att den väger mer och man då inte behöver ge lika mkt.

Finns det pelleterad betfor?! Aldrig hört talas om... :p Man lär sig nåt nytt varje dag :D

Hörde att Granngården skulle ta in pelleterad form av betforn i stora säckar, vad jag vet så är det bara Granngården som sålt 40kg säckar av betfor i Örebro, jag tyckte en sådan säck var kanon för 175kr.

Men den stl tar dom in pelleterad i och fortsätter med strimlad betfor i 25kg säckarna lr vad dom rymmer.

Jag vill ha strimlad, pellets tycker jag inte så mycket om..

Jag tycker personligen att den pelleterade betforn ser betydligt godare ut när den är svälld :D men nu är det ju inte jag som ska äta den...

Min häst gillar båda sorterna men jag kör med den strimlade sorten då den är smidigare eftersom den inte behöver stå och svälla lika länge. Den pelleterade sorten behöver ca 8 timmar på sig vilket inte är särskillt bra om man vill att den ska hinna svälla färdigt under tiden man är i stallet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 160
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
645
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 109
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka