panzy

Trådstartare
hur länge kan betfor stå uppblött utan att bli dåligt och hur ska man förvara det då???
 
Det ska nog inte stå längre än om man tex blötlägger på kvällen o utfodrar på morgonen. Ska förvaras i rumstemeratur, eller vad menar du?! :bump:
 
Nu till sommaren är jag väldigt försiktig, det kan jäsa fort i värmen!

Under vintern blötlägger jag till dagen efter, men nu kommer det att bli några timmar innan fodring. Dumt att chansa... :)
 
Som andra har skrivit så jäser det ju fort i värmen, så försök ställa det svalt. Jag hade betforen i garaget eller i stallet, där var det svalare än i foderkammaren.
 
men eftersom det lätt kan jäsa i värmen på sommaren kan man ju blanda på kvällen och ge betforen på morgonen
 
Jag brukar ta hem den torra betforen och blöta den hemma i lagom tid så den hinner svälla men inte jäsa innan jag kör till stallet.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. En fundering nu när sommarvärmen kommit. Hur löser ni det med salt till era hästar som har betesreducerare? Min ponny får nu salt...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 973
Senast: CaisaCax
·
Svar
2
· Visningar
554
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 328
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp