L

Lightness_85

Hur mkt kostar det att köpa, ungefär?
Hur mkt ska man ge per dag?
 
jag vet faktiskt inte vad det kostar, men jag skulle chansa på 3-4 kr/kg.
hur mycket du ska ge din häst beror på din övriga foderstat. men jag har gett mina halvblod allt mellan 0,2-1 kg (torrvikt) det blir en faslig massa blött, men hästarna brukar inte misstycka... :banana:
 
Här i trakterna kostar en säck (25 kg?) mellan 90 och 100 kr.

Hur mycket du ska ge beror ju på hästen och hur foderstaten ser ut i övrigt. Jag ger ca 1,5-2 hg/dag (4 dl).
 
ditt frågetecken tolkar jag som at du inte vet vikten på säcken.. jag tror det är 25 på pelleterad betfor och 40 (el 50) på den slitsade
 
i min trakt köper jag en 40kg säck för ca 165-200kronor då på "granngården"(lantmanna) mängdenb eror på hästras,vikt,motion,övrig foder osv.
 
Ja, precis. Jag mindes inte vikten på en säck strimlad... :D

Pelleterad tror jag att jag betalade samma pris för, men det var något mindre mängd i säcken (=samma pris/kg) Det var så längesedan att jag inte minns riktigt iofs...
 
Betfor är inget foder som måste ingå i foderstaten. Min häst har ej fått betfor på 4 år, han blev bara blajjig i magen av det, speciellt då han även fick hösilage.
 
3,66:-/kg....hur mycket du ska ge får du räkna på...men som sagt förut...betfor är inget nödvändigt ont som tvunget måste finnas i en foderstat.
 
Som de ovan skriver är inte betfor något som måste ingå i foderstaten. Vi ger inte betfor för att hästarna behöver det hg betfor de får med kvällshavren, utan för att pållarna tycker att det är så gott :). Iom att vi bara ger ett hg är det ju inget som direkt ställer en foderstat på huvudet heller.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hur mkt minus och hur länge krävs det innan gräset dör/är lågt i socker? Vi har nu haft minusgrader en vecka. Max +2 ett par dagar. Snö...
Svar
3
· Visningar
586
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
3 141
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: Amk
·
Foder & Strö Hej Allihop! Ni som köper spånbalar, var köper ni dem och vad betalar ni nu, idag, per bal? Köper ni pallar, eller köper ni lösa balar?
Svar
9
· Visningar
1 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp