N

Nobell

Vad är lagom för en D-ponny som tränas och tävlas ganska mkt??. :confused:
 
Det beror på vad ditt grovfoder innehåller och resten av foderstaten.

mvh Jessica
 
Det beror på, som Jessica sa ovan, vilka behov din pålle har och hur står del av dem som grovfodret tillgodoser. "Luckorna" kan du fylla igen med ett kraftfoder som passar, och då beror det ju helt på var luckorna finns (t.ex. energi, protein) och hur mycket som fattas. Lycka till! :D
 
Han får 1 kg havre 0,5 kg hippo champ och mineraler o e-vitaminer och 7-8 kg hö om dagen..vi har alltid fodrat med betfor och för honom brukar de ligga på runt 0,5 kg om dagen!! heh o nu e jag ju då lite osäker på om de är för lite eller för mkt...?! :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 597
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: misswilma
·
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 409
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Hej. En fundering nu när sommarvärmen kommit. Hur löser ni det med salt till era hästar som har betesreducerare? Min ponny får nu salt...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp