Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ogiftiga i torkat tillstånd.Apropå smörblommor, äter hästarna dem när de torkat? Är de fortfarande giftiga då?
det jag lärt mig är att smörblommor växer där det är mager jord. för att bli av med dem ska man i så fall gödsla.Ogiftiga i torkat tillstånd.
Men personligen tycker jag inte det hjälper så mycket att betesputsa mot smörblommorna, dom skjuter bara nya blommor fast på lägre höjd.
I år ska jag testa att kalka marken och se om jag kan ändra artsammansättningen på så vis.
Det där känner jag också igen efter en floristik-kurs för flera år sedan..det jag lärt mig är att smörblommor växer där det är mager jord. för att bli av med dem ska man i så fall gödsla.
Det har inte revsmörblomman som lever i mina grönsaksland noteratdet jag lärt mig är att smörblommor växer där det är mager jord. för att bli av med dem ska man i så fall gödsla.
Jag tror det handlar om att hjälpa gräset konkurrera ut smörblommorna, så både gödsel och kalk kan nog hjälpa.det jag lärt mig är att smörblommor växer där det är mager jord. för att bli av med dem ska man i så fall gödsla.
Jag har jättemycket smörblommor i en hage där det dessutom växer nässlor. Och jag har lärt mig att nässlor växer i näringsrik gjord.det jag lärt mig är att smörblommor växer där det är mager jord. för att bli av med dem ska man i så fall gödsla.
Hjälper väl inte supermycket nej. I den bästa av världar vill jag putsa 3-4 gånger per säsong. Iaf vinterhagarna där det blir mest ogräs. Men det är ju sällan görbart med tanke på vädret.Ogiftiga i torkat tillstånd.
Men personligen tycker jag inte det hjälper så mycket att betesputsa mot smörblommorna, dom skjuter bara nya blommor fast på lägre höjd.
I år ska jag testa att kalka marken och se om jag kan ändra artsammansättningen på så vis.
Här har vi jättetorrt. Regnat lite då och då senaste tiden men fortfarande alldeles för lite..Hjälper väl inte supermycket nej. I den bästa av världar vill jag putsa 3-4 gånger per säsong. Iaf vinterhagarna där det blir mest ogräs. Men det är ju sällan görbart med tanke på vädret.
Är så trött på regn nu! Betena blir söndertrampade, och det är så mycket som behöver göras som bara får vänta. Och sen förstaskörd blir det också..
Så olika det är! Här är det lika mycket vatten i både bäckar och mark som blöta höstdagar.Här har vi jättetorrt. Regnat lite då och då senaste tiden men fortfarande alldeles för lite..
Linköping!Så olika det är! Här är det lika mycket vatten i både bäckar och mark som blöta höstdagar.
Fast mindre upptrampat eftersom det är varmt.
Får jag fråga var du bor?