Betesproblem - för mycket klöver!

I

Imladris

Har arrenderat en åker av en bonde som sått till mig. I början av säsongen såg allt toppen ut, men nu har klövern tagit över handen. Det var tänkt att vi skulle ta hö först innan hästarna skulle släppas ut, men det har inte blivit av. Kan inte släppa ut dem nu då det är alldeles för mycket bete och jättemycket klöver. Vad skall jag göra? Kan man göra enslige till kor på det? Någon som vet, eller har tips?
 
Jag är ju inte säker, men har hört att ensilage till kor kan innehålla mycket klöver och det ska inte vara farligt.
 
Ja, det är vad jag också hört, men jag har ingen direkt koll...
 
mycket klöver kan bli väl kraftigt för hästar, till avelsmärrar med diande föl kan det vara bra med tanke på att de har ett större proteionbehov :)
 
du kan ju dela upp det till små hagar, så att det inte blir sånt hejvilt ätande i början... då bör det inte vara någon fara...
/Ewe Ewe.Has.It
 
Okej.. Jag blev väl inte mycket klokare på det här, men vi får se hur det blir..
Tackar iallafall.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 984
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 561
Senast: MissFideli
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 291

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp