Beteende efter parning

lakrits

Trådstartare
Om en hanhund parar en gång...ändras beteendet då?
Blir de mer "sugna" på tikar framöver?
 
Senast ändrad:
Sv: Beteende efter parning

min kusins hund parade en tik,, sedan dess kunde han typ inte vara i närheten av en tik :crazy:
men det är väl oxå väldigt individuellt?
 
Sv: Beteende efter parning

Ingen av mina avelshanar (någonsin) har ändrat beteende gentemot tikar efter de har fått para.
 
Sv: Beteende efter parning

Hanen har tidigare varit i kontakt med löptik och han har inte visat någon förändring efter det å andra sidan har ingen parning genomförts utan detta skulle i så fall bli den första.

Hur gammal bör en hane vara sin första gång? Eller rättare sagt hur tidigt kan man använda en hane för parning?

Ska tillägga att det inte är min hund det handlar om.....
 
Sv: Beteende efter parning

Har de ändrat beteende överhuvudtaget..om än inte mot tikar?
Typ aggressiva mot andra hanar?
 
Sv: Beteende efter parning

Deras beteende är nog oftast detsamma.

Om de ska para flera gånger så brukar de isåfall bli bättre på de.:banana:
 
Sv: Beteende efter parning

Vet en hane som blev mer "på" och även forsökte parar sin hanhunds vän. Denne hanhund har dock parat och aldrig visat några sådana tendenser (samma ras och ägare).
 
Sv: Beteende efter parning

Min mammas hanne vart mycket lugnare. Innan han fick para första gången va han verkligen "PÅ" när han träffade en löptik. Nu kan mamma ha löptikar hemma under hela löpet och han väntar tålmodigt tills dom kommit i höglöp=)
 
Sv: Beteende efter parning

Det är väl lite vad man gör det till..
Jag vet att min uppfödare kunde ha sin avelshane liggandes jämte tiken i köket när hon löpte utan att han parade henne. Givetvis aldrig lämnade ensamma. Men de ansåg att familjelivet skulle fungera trots att tiken löpte, när de inte kunde övervaka låstes hundarna in på olika håll.

Dock blev det lite problem när han sen skulle para deras tik, men det är en annan historia :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
931
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 467
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp