Bete innan sommarpremering?

Sv: Bete innan sommarpremering?

Beror väl på vad man menar med bete. Min häst går på bete dygnet runt och vi håller flåset uppe iaf.

Måste hästen ställas av för att den går på bete?

För oss är sommarbetet som vilken annan hage som helst. Hästarna jobbas på som vanligt. Enda skillnaden mot vintertid är att de går i en större hage, är ute dygnet runt och det finns mer gräs vilket gör att de inte får något foder utöver gräset.

mina hästar går på bete nu, vilket i praktiken är att dom har släppts ut på en extra del av hagen. Dom har lösdrift året runt. Hästarna motioneras mer på sommaren än på vintern och det är inte märkbart skillnad i hullet.

Vad menar du när du säger bete?

Alltså ett ordentligt bete där hon kommer gå 24/7.

Hon är bara 2år så hon tränas inte så mycket mer än promenader och allmän hantering (rykta, ledarskap och mm..)

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vår ena häst är lite fet så han har fått en betesreducerare. Han har uträknad foderstat och stod i vintras på 10kg av detta hösilage...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 029
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V