Bete i norra delen av landet?

Zolimita

Trådstartare
Har ni börjat stödfodra era hästar som går på bete? Finns ju kvar gräs men undrar hur det är med näringen.Har en 20 åring som jag inte vill ska falla ur.

Sv: Bete i norra delen av landet?

min häst går på bete hela dagarna (utom när jag rider såklart) och när han går in på natten så får han 4-5kg hö att tugga i sig. utöver det får han 1,8kg havre om dagen (flera mål) och lite mineraler och 1dl betfor (vänjer in :p). han står sig fint på det. han har till och med lyckats skaffa en liten mage i sommar :D och det är den jag ska försöka hålla kvar nu då jag haft stoora problem förra vintern att få honom att gå upp (han va inte direkt mager - men smal). Så ja, jag skulle stödfodra din med hö på natten, kanske ute också om det inte finns kvar så mkt gräs.

Sv: Bete i norra delen av landet?

Hon går ännu på bete dygnet runt,finns gräs kvar,äter lite hö när hon kommer in för ridning och några nävar havre som godis efter ridning.Hon har inte börjat falla ur så jag ökar väl höet eftersom.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen