Betala med kreditkort utan kod?

SoffiProppi

Trådstartare
Skulle behöva ett snabbt svar, och google är inte tydligt nog... Jag har ett Multicard (Mastercard) som jag fick hemskickat i samband med att jag köpte en TV med avbetalning. Har aldrig använt kortet (det är bara aktiverat) men då jag råkade betala in för mycket pengar i avbetalningen på TVn så har de extrapengarna blivit intankade på kreditkortet. Åker till Düsseldorf imorgon och tänkte sätta sprätt på dem där, men jag har ingen kod till kortet. Behövs det alltid? Eller går det att bara ge dem en kråka och/eller visa leg?

Det kan gå att godkänna med signatur. Beror på kortet men tror att det alltid brukar gå med mastercard

Det är inte alltid du kan signera utomlands dock. Men i Sverige kan du det. Hade jag vart du hade jag plockat ut i kontanter innan jag lämnat Sverige i så fall.

@sweep @Lovisaleonora @YaHilweh

Tack för alla svar!

Jag försökte fråga på hotellet om jag kunde betala med kort utan kod, men jag hade förträngt att de flesta tyskar förstår lika bra engelska som en svensk 7-åring... :cautious::p

Jag skiter i kortet nu och shoppar upp pengarna hemma i Sverige istället :D Är ju ändå här på jobbresa så får tillbaka alla pengar jag lägger ut :)

Men legitimation så får man signera istället. samma som om du handlar på ica med kortet och har glömt koden, då kan an signera istället om man har leg med sig.

Fast jag syftar på när man tar ut pengar från bankomaten. Där finns ju ingen möjlighet att legitimera sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka