Betäckningsstatistiken från ASVH

simpan

Trådstartare
När kan vi börja vänta på betäckningssiffrorna från ASVH?

Börjar känna mig väldigt nyfiken nu!! Borde det inte vara dags snart?
 
Sista rapporteringsdag brukar vara sista september och därefter tar det väl tid att sammanställa dem.
 
Men vissa siffror stämmer ju inte!
Ta Luxus tex, står att han har 31 betäckningar, 7 AI och 25 Tai. Blir 32 när jag räknar!:meh:
Finns säkert fler som inte stämmer.
Någon som vet varför det blir så? Mänskliga faktorn?
 
Men vissa siffror stämmer ju inte!
Ta Luxus tex, står att han har 31 betäckningar, 7 AI och 25 Tai. Blir 32 när jag räknar!:meh:
Finns säkert fler som inte stämmer.
Någon som vet varför det blir så? Mänskliga faktorn?

Det kan kanske vara att ett sto fått både AI och TAI. Antagligen är det väl en dator som räknar.
 
Jag vet inte om det är så men det är en gissning :).

Det är säkert så eftersom det inte stämmer på flera hingstar om man lägger ihop antalet olika betäckningssätt. Må så vara, då får man titta på antingen det ena eller det andra som man är intresserad av. Det som irriterar mig mer är att jag vet att hingstar betäckt ston som inte blivit dräktiga, men dessa har stationen uppenbarligen "missat" att rapportera. Tyvärr är det ganska vanligt att man gör så, speciellt om det är stationens är inblandad i hingsten på något vis ( vilket jag vet att just denna station är). Synd för statistiken som blir haltande, och folk tror att fler ston har blivit dräktiga än i verkligheten, varför kan man inte bara vara ärlig, det lönar sig bäst i längden.
 
Jag blev förvånad att Balou fått så hög dräktighets procent som han faktiskt fick, ska bli intressant och se på språngrulla sen om alla de stona jag vet som inte tog sig med honom är med på listan.
 
Ett av stona som Luxus betäckte fick tyvärr tas bort så det är säkert därför just den siffran inte stämmer.
Vet inte hur det är för andra hingstar men för Luxus är det väldigt mycket som inte stämmer, rapporteringen har släpat hela säsongen. Dräktigheten i år är lägre än vi hoppats på men bättre än förra året, tyvärr syns det inte i siffrorna just nu.
 
De har säkert räknat att han har betäckt 7 AI och 25 TAI men antalet ston är ändå bara 31, det borde finnas en koppling men tydligen inte...

Fast när jag tänker efter så var det faktiskt en som ändrade från TAI till AI men det är inte rapporterat på språngrulla än, hon är dessutom dräktig men står som odräktig.
 
Ett av stona som Luxus betäckte fick tyvärr tas bort så det är säkert därför just den siffran inte stämmer.
Vet inte hur det är för andra hingstar men för Luxus är det väldigt mycket som inte stämmer, rapporteringen har släpat hela säsongen. Dräktigheten i år är lägre än vi hoppats på men bättre än förra året, tyvärr syns det inte i siffrorna just nu.
Men förra året var det ju 64% och i år bara 57%? Kommer det andra listor längre fram som är uppdaterade eller hur funkar det?
Kan inte så mycket om avel men kul att kolla listor och statistik!;)
 
Men förra året var det ju 64% och i år bara 57%? Kommer det andra listor längre fram som är uppdaterade eller hur funkar det?
Kan inte så mycket om avel men kul att kolla listor och statistik!;)

För att flera ston inte är färdigrapporterade än... :meh: Tror att de kallar dess listor preliminära och att de slutliga kommer runt årsskiftet.
 
Men vissa siffror stämmer ju inte!
Ta Luxus tex, står att han har 31 betäckningar, 7 AI och 25 Tai. Blir 32 när jag räknar!:meh:
Finns säkert fler som inte stämmer.
Någon som vet varför det blir så? Mänskliga faktorn?

Bravour stämmer inte heller, han hade 106 st.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Robin Carey är född på Irland och har vuxit upp i en riktig hästfamilj där både hans mamma Caroline och pappa Kieran ridit. I maj...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Robin Carey är född på Irland och har vuxit upp i en riktig hästfamilj där både hans mamma Caroline och pappa Kieran ridit. I maj...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag är inte medveten om hur jag, vecka för vecka, blir mer och mer dyster och inåtvänd. Inte förrän en kollega påpekar det och jag inser...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Enya
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp