betäckningsinfo

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jupiter-judex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 715
J

jupiter-judex

hur mycket kostar det med betäckning? var hittar man vad de olika hingstarna kostar, hur mycket vet.kontroller blir det, är det något mer som kostar?

Sv: betäckningsinfo

Priser för olika hingstar står oftast på deras respektive hemsidor. Alternativt på asvh's hemsida under faktablad hingstar och licenser. Om det är "halvblod" du menar.

Man får betala en stationsavgift som brukar vara ca 1200 kr och en veterinär/seminavgift som också ligger runt 1500 kr. Sedan tillkommer dygnsavgift för stoet på stationen och eventuella behandlingar som bakterieprov och sköljningar. Har man "otur" funkar inte allt som det ska och man kan få hormonbehandla och sådant också.

Själv är jag uppe i 10 000 kr nu på bara stationsavgifter/uppstallning och så språngavgift för hingsten. Tillkommer 6000 + moms nästa år när fölet fötts.
Räknar med ca 20 000 totalt för fölet bara i tillverkningskostnad.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 502
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke... 2
Svar
25
· Visningar
1 610
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka