Mina nerver är nog inte gjorda för avel, det är bara att konstatera. Det tog 10 år från förra (och första) gången jag betäckte till den här, jag är redan nu rädd att det ska hända något med stoet under dräktigheten eller framförallt fölningen.
Ni som avlar ett tag, ger det sig med tiden?
Igår upptäckte jag att hon hade stänkt kiss på bakbenen (som vid brunst fast mindre) samt lite blodaktig kladd i slidan, så frågan är om det är nån form av falsk brunst eller om hon tappat fostret. Hon är strax över 60dygn nu, vi har en koll kvar vid 90. Ärligt talat så känner jag att jaja har hon tappat det så slipper jag iallafall riskera att hon dör
I övrigt så fick jag ta ut veterinären en kväll för 1,5 v sedan och sy ihop henne, då hon troligtvis fått en snyting av en hagkompis och fått två rejäla jack under käken, varav det ena öppet in till benet. Hon var ju tvungen att sederas då och fick en dos metacam eftersom hon hade ont, borde inte påverka fostret, men tänk om... säger min hjärna.
Så alla tips på hur ni tar er igenom de här 11 månaderna med vettet i behåll mottages tacksamt
Visa bifogad fil 57344