Gurkan lämnad för sista försöken med Dancier Gold nu. Tar det sig inte skall vi börja kolla om man kan förhandla med några svenska hingsthållare, samt har en reserv i åtanke.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ett sto som just fölat. Vill gärna ombetäcka trots sent på säsongen. Känns ju väl tidigt att göra det på fölbrunsten men samtidigt så får man ju ett försök extra. Dock känns det inte riktigt ok att transportera ett så ungt föl...
Hur har ni gjort? Tänker att vi annars kan spruta igång henne istället, så är ju fölis lite mer stadig och så kanske man vinner någon vecka i tid nästa säsong.
Lövsta har ju öppet hela augusti ut
@Freazer .jag har inte fått någon infektion på mina ston och den ena är dräktig och den andra ska kollas på måndag
Det jag menar är vad är era erfarenheter från ston som blivit dräktiga men fått infektion efter de blivit konstaterade dräktiga och om det alltid innebär att stoet resorberar när hon får en infektion eller det är möjligt att fostret kan överleva infektionen..
VI brukar kolla 17 och 30 dygn oftast. Men vet att en del kollar 45 dygn med. Min mor skickade en till Normandie i år för betäckning och de kör alltid med minst koll på 45 dygn innan de släpper hem stona igen.Ska hämta hem mitt sto från hingsten imorgon, hoppas på lugn trafik.
En sak som jag funderade på är hur många gånger ni kollar att dräktigheten håller i sig på era ston? Vi har 90 dygnsavgift att betala så en gång till kommer jag att kolla, men sen, de nästa 8 månaderna...
Vi kollade 16 dygn (pga tvillingrisk har jag för mej) 45 och 90.Ska hämta hem mitt sto från hingsten imorgon, hoppas på lugn trafik.
En sak som jag funderade på är hur många gånger ni kollar att dräktigheten håller i sig på era ston? Vi har 90 dygnsavgift att betala så en gång till kommer jag att kolla, men sen, de nästa 8 månaderna...
Vad för infektion talar vi om här? Av vad?
Vet ej ännu vad för typ av infektion eller vad det är orsakat av.
Har fattat det som att infektion utanför cervix (om jag minns rätt vad vet sa) var "bättre" än infektion i livmodern. Kan ha blandat ihop det. Tänkte mest allmänt om infektion alltid är lika med att stoet resorberar..
I samband med första semineringen. Det behandlades då och stoet konstaterades dräktig efter det. Dock har det runnit ut gult kladd och stoet var lite kladdig i underlivet men det försvann till dagen efter. Hon är på dygn 27 om hon fortfarande är dräktig.Aha, då är jag lite mer med på banan. Togs bakt. prov i samband med sdminering eller vid annat tillfälle?
Vi har seminerar några gånger på ston som visat sig vara infekterade , och hittills har de tagit sig nästan alla gångerna, ingen har resorberat. Däremot, beroende på vad det är för infektion, händer det såklart att ston resorberar. Jag hade dock inte förutsatt att det skulle ske