Nu vet jag ju inte var du bor...men du känner väl till att Zebn inte längre finns i Skåne? Han har sålts och finns i Kalmartrakten om jag inte missminner mig. De nya ägarna har dessutom ökat priset rejält! Från 3000kr plus moms! Hos förra ägaren kostade han ju 2500kr inkl moms...
Verkar som att många med vbl valt/väljer att betäcka med Zeb, jag är en av dem som gjorde det förra året. 2 ston: en förstgångare som kastade tvillingar den 26/12 och en äldre märr som varit med förr, hon väntar den 2/4 och allt ser bra ut.
Zeb i övrigt: vissa säger att han har skarpt temperament, andra att han har bra (som vanligt), vissa avkommor verkar få lite skarpt temperament (vet en här inne med hingstavkomma som haft lite besvär...), när jag träffade honom tyckte jag bara att han var trevlig! Stoet spelar ju också in, hennes härstamning bakåt, eftersom många vbl har skarpa anfädrar. Zeb är i alla fall en riktig gentelman med stona och betäcker ända ner till B-ponnyston, med den äran.
Zeb har inte så mycket vitt och verkar tyvärr lämna ungefär som sig själv. Jag föredrar ca 50-50! Vissa har bara fått pyttelite vitt... Men det är ju en risk man får ta!
Stanford är ju super! Varför inte betäcka även vbl stoet med honom? Eller välja en arab alt eng fullblod till stoet? Eller, varför inte en paint...VicTimRocket tar emot alla raser och lämnar 100% färg. Jag tycker paintarna i allmänhet påminner lite om travarna i kroppsformen.