betacka 20 arigt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lovelylace
  • Startdatum Startdatum
L

lovelylace

bara en snabb fundering, har just tagit over ett arab x american saddle bred avels sto som i princip har haft 4 fol tidigare i sitt liv...jag hade val tankt att hon skulle fa ta det lite lugnt nu, men min veterinar fragade om jag hade tagit over henne for att fortsatta avla pa henne...? hade inte tankt tanken, men hand tyckte hon var i san bra kondition osv, att han tyckte det inte skulle vara nagra problem...hrrm, vad tycker ni?

Sv: betacka 20 arigt sto?

Om en veterinär skulle tycka det, så kanske. Men hon är ju trots allt 20 år, jag skulle vara tveksam. Hur länge sedan hade hon senaste fölet? Sen vet jag inte riktigt varför man avlar vidare på den korsningen, beror väl på vad man vill ha hästen till givetvis. :)

7 ar sen senaste korsningen...har i england ar den korsningen valdigt vanlig och anvands mycket, har blivit nastan som en egen ras, for showing, speciellt nar det har varit populart med skackar som har arab typiskt utseende, som den har tex..http://www.stallionsonline.co.uk/viewitem.php?id=9421&t=A ChanceOf Fame (us imp)

och likasa folk will ha palomino och cremello arab typer, hon kommer fran ett utav dom framsta palomino inriktade stuterier har i england, och har mest avlat palominos tidigare....inte riktigt min grej..men hon har fina gangarter, har snygg i kropp och knopp...och tja fick ju tankarna att borja snurra lite granna

Om allting funkar som det ska med ägglossning osv. och hon är i bra kondition skulle jag inte tvivla på att ta föl på henne. Särskilt när hon har haft det innan. Jag har frågat flertalet duktiga veterinärer om detta och dessa har alla sagt att det inte är några problem bara stoets cykel fungerar som den ska!

Är hon fräsch i övrigt kan jag inte se att hon skulle vara för gammal.

7 ar sen senaste korsningen...har i england ar den korsningen valdigt vanlig och anvands mycket, har blivit nastan som en egen ras, for showing, speciellt nar det har varit populart med skackar som har arab typiskt utseende, som den har tex..http://www.stallionsonline.co.uk/viewitem.php?id=9421&t=A ChanceOf Fame (us imp)

och likasa folk will ha palomino och cremello arab typer, hon kommer fran ett utav dom framsta palomino inriktade stuterier har i england, och har mest avlat palominos tidigare....inte riktigt min grej..men hon har fina gangarter, har snygg i kropp och knopp...och tja fick ju tankarna att borja snurra lite granna
Nu blev jag nyfiken :D
Vilket stuteri? Roundhill? Legend? Neatheroak?

Betäckte vårt då 22-åriga sto som fick föl i år som 23-åring utan problem. Hon hade haft 3 föl innan det varav det senaste år 2003.

Roundhill.....hahaha yep !!! thats it....hennes hela namn ar Roundhills LovelyLace...lol

Hon ar fux men hennes pappa var cremello eller pally tror jag, och jag vet att hon har atmistone haft tva pally fol tidigare...sista folet hon hade var en korsning med en pre hingst, och jag sag det stoet nar hon var fyra och en riktigt vacker dam det var med....

men, men...hon ar och beter sog som en 10 aring och im valdigt fin kondis och brunstar regelbundet...

Roundhill.....hahaha yep !!! thats it....hennes hela namn ar Roundhills LovelyLace...lol

Hon ar fux men hennes pappa var cremello eller pally tror jag, och jag vet att hon har atmistone haft tva pally fol tidigare...sista folet hon hade var en korsning med en pre hingst, och jag sag det stoet nar hon var fyra och en riktigt vacker dam det var med....

men, men...hon ar och beter sog som en 10 aring och im valdigt fin kondis och brunstar regelbundet...
Vad är det för stam på henne?
Jag har varit hos Mrs Browne på Roundhills stud många ggr och sett alla hennes hästar och har en dotter till Moonshine Vision, Mrs Brownes favorithingst.

ska kolla nar jag kommer hem, men jag tror att hon ar e Moonshine Vision ocksa...men kan ha fel..far be om att aterkomma:)

Liknande trådar

Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 392
Senast: Inglorion
·
L
Avel jag bor i england och har ett 20 arigt avelsto....hon ar en arab x american saddlebred och jag fick henne fran stuteriet nar hon var 16...
Svar
12
· Visningar
1 306
Senast: lovelylace
·
S
Avel Hej alla! Har lite funderingar som jag hoppas att Ni duktiga avelsintresserade kan hjälpa mig att reda ut. Fallet är detta: Jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 733
Senast: Slobodan
·
Övr. Hund Herr & Fru Nidholm alskar hundar. Dom har haft hundar stora som sma sedan barnsben. dom har aven ett antal ar fott upp rashundar. Her...
Svar
9
· Visningar
3 465
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka