Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

cazi

I januari köpte jag ett Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra i hästshopen i min kommun.

Sitter såå jäädra bra på hästen och hade alla de egenskaper jag var ute efter för ett bra innetäcke. Så skit snyggt med vita och svarta rutor (årets modell) kostade ca 1800kr...

DÅ antar man att täcket skall hålla?

35 dagar höll det. Sedan sprack hela sömmen framme vid bogen. Jag vet till 20000 % att det varken är hästen eller boxen som orkskat skadan , man ser verkligen att det är sömmen som gått sönder och det borde gå att reklameras.

Jag lämnar in täcket, i original paket, kvitton + liten garantibok som ingick.

Jag läseer till jurist så jag kan mina lagar och regler och hänvisade att jag vill reklammera täcket ,antingen pengar tillbaka, nytt täcke, prisavdrag eller dylikt.

Butiksägaren skulle ringa sin leverantör och LOVADE att återkomma till mig innan veckan var slut.
Dagarna gick inget hände.
3 veckor går, inget händer!!!!

Sen går jag till butiken och är arg som ett bi.,

Vet du vad dom säger då:

- Det har gått för lång tid nu för att reklammera plus att vi tror att din häst har fastnat i boxen. och då går det inte under reklamentation.

Så på grund av deras misstag att inte kontakta mig i tid hade min rätt uteblivit. ja tog förbannat hästtäcket tillbaka och gick därifrån., Tänker aldrig hanlda i den affären igen, fruktansvärt besviken!!!!!

Ett så jädra dyrt täcke ska fan hålla mer än 35 dagar?

Någon som vart med om liknande??
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

Riktigt dåligt av butiken.
Om jag skulle vara du skulle jag kontakta återförsäljaren av Bucas i Sverige. Berätta vad som hänt och hur butiken behandlat dig. Kanske kan det hjälpa dig om du har tur....
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

Frågade du inte i butiken vad som händer nu, det är ju butikens fel.
du lämnade ju in det och sen har de dragit på tiden.
då borde ju butiken få stå för sitt misstag?
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

jo jag ska ringa till deras återförsäljare för jag har hans nummer och så ska ja berätta att det faktiskt är butikens fel att tiden löpte ut..

=(
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

Men jag fattar inte, man har ju iaf 6 månader på sig. Jag skulle anmäla butiken till arn.
Sen undrar jag varför du väntade i tre veckor, jag ligger på som fan om det är ngt.
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

Vet du vad dom säger då:

- Det har gått för lång tid nu för att reklammera plus att vi tror att din häst har fastnat i boxen. och då går det inte under reklamentation.

Så på grund av deras misstag att inte kontakta mig i tid hade min rätt uteblivit. ja tog förbannat hästtäcket tillbaka och gick därifrån., Tänker aldrig hanlda i den affären igen, fruktansvärt besviken!!!!!

Ett så jädra dyrt täcke ska fan hålla mer än 35 dagar?

Någon som vart med om liknande??

Om butiken inte hörde av sig och du på grund av detta missade reklamationstiden (minst 6 månader) har du rätt till skadestånd från butiken!

Du kan ju alltid fråga dem hur de ställer sig till ett skadeståndskrav och tingsrättsförhandlingar?
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

jag ringde butiken 2 gånger och hon som stod i kassan svarade bara att : butiksägaren ska återkomma till mig så fort hon pratat med leverantören.

tack för era svar jag vänder mig till arn nu för så här ska man inte bli behandlad som kund!!!!
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

Reklamationer brukar gälla endast fabriksfel ,tror jag!
Jag har haft jätte många celtic täcken. inget har gått sönder....
Ä du säker på att din häst inte fastnat i ngt?
Du och butiken har kanske missförstått varann:confused:
Hej svejs:banana::banana::banana:
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

Reklamationer brukar gälla endast fabriksfel ,tror jag!
Jag har haft jätte många celtic täcken. inget har gått sönder....
Ä du säker på att din häst inte fastnat i ngt?
Du och butiken har kanske missförstått varann:confused:
Hej svejs:banana::banana::banana:

hej.
självklart kan de kanske va så att min häst orsakat skadan själv. men jag tror inte det!
i vilket fall som helst borde butiken i så fall kontaktat mig samma dag och sagt det. inte vänta i 3 veckor utan att höra av sig. min pappa gick för att hämta täcket efter över 3 v och då berättade dom att de inte skulle gå under reklammation...det är rätt dåligt faktsikt.
under den tiden fick hästen ha andra täcken som gav honom skavsår. jag hade faktiskt förväntat mig lite bättre service...
hej svejs
 
Sv: Besviken på Bucas Celtic Stable Rug Classic Cut Extra

*knapplån*

Eftersom tråden verkar hålla en mycket låg nivå över gränsen för vad forumet tillåter, och jag har raderat flera inlägg utan förbättring så väljer jag nu att stänga tråden.

Lovis
moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp