Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen som har sagt nått emot det är jag ville veta först och främst om jag ens hade möjlighet att göra detDet är väl bara att informera om läget, vem säger emot det?
Iom att de hyr en plats ex hyr jag en lgh så kan ju ingen bestämma vem som får komma på besök.Ja varför skulle du inte kunna de?
Fast tycker stall är en annan sak mot en lägenhet och speciellt just nu i detta läge. Vill inte ha andra hästmänniskor just nu i vårt stall.Iom att de hyr en plats ex hyr jag en lgh så kan ju ingen bestämma vem som får komma på besök.
Iom att de hyr en plats ex hyr jag en lgh så kan ju ingen bestämma vem som får komma på besök.
Kan kan du givetvis. Det är ditt stall.*Kan jag som stallägare förbjuda ev hyresgäster från att ta med sig vänner till stallet när de ska ta hand om sin häst?
Jag vill förhindra smitta eftersom läget är som det är.
Rent juridiskt tror jag att det hänger lite på i vilken lagstiftning som det hamnar. Det innebär att man får skilja på om man hyr ut en box på så sätt att den hamnar i hyreslagstiftningen som förvaringsplats. Det är i princip kalla hyra, hästägaren sköter allt själv och själva boxen är "låst" för just den hästen. Hyr man ut en stallplats med rätten att t ex kunna byta box vid behov och det ingår viss skötsel blir det lite annorlunda.
Om du hyr så att det hamnar i hyreslagstiftningen, har fastighetsägaren inget som helst ansvar för inhysta djur. Eller andra saker som någon hyresgäst förvarar på fastigheten. Så är det rent juridiskt.
Jag har bara svarat generellt om vad som gäller. Speciellt med tanke på att det framgår vad det är för typ av avtal i själva grundfrågan.Och oddsen att TS har ett sånt avtal är typ 0 eftersom oerhört få allmänt har såna inackorderingsavtal.
Jag har bara svarat generellt om vad som gäller. Speciellt med tanke på att det framgår vad det är för typ av avtal i själva grundfrågan.
Rent juridiskt tror jag att det hänger lite på i vilken lagstiftning som det hamnar. Det innebär att man får skilja på om man hyr ut en box på så sätt att den hamnar i hyreslagstiftningen som förvaringsplats. Det är i princip kalla hyra, hästägaren sköter allt själv och själva boxen är "låst" för just den hästen. Hyr man ut en stallplats med rätten att t ex kunna byta box vid behov och det ingår viss skötsel blir det lite annorlunda.