Nu har väl användaren i fråga bett om att "inte få skäll" men jag som beställde på liknande sidor 10 år sedan kan svara
Jag hade kläder med hål i, för få exemplar för att det skulle vara hållbart och alla kategorier av kläder vill man inte köpa second hand. Även om jag faktiskt köpt trosor i ny förpackning på PMU
Sidan öppnade helt enkelt en värld där jag kunde få tag i vad jag behövde. Det fanns inga alternativ även om jag verkligen försökte.
Problemkategorin är enligt mig de som övershoppar och skryter om det för att inspirera andra att shoppa mer. Inte de som köper enstaka plagg eller fler pga riktigt dålig ekonomi. Jag tror att vi alla som gjort det är medvetna om att valet vi gjorde inte är optimalt men ibland är det enda utvägen
Jag förstår helt att du hade det väldigt tufft ekonomiskt, så min fråga för inte alls din egen situation. Men när du nämner att problemet är de som "övershoppar", hur tror du att andelsförhållandet ser ut mellan dessa grupper? De som har så dålig ekonomi att de inte ens kan handla i lågprisbutiker som går under europeisk kontroll utan behöver gå med trasiga kläder om de inte skulle köpa från dessa webbutiker, och de som skulle kunna välja annorlunda? Om man prioriterar att ha fler plagg i sin garderob, att låta tonåringarna ha en moppebil, eller att man har häst - är man då i kategorin "övershoppare" eller "måsteshoppare" enligt dig när man handlar från Shein pga att det är billigt?