Bestämmelser angående fika

Glimris

Trådstartare
Hur är reglerna angående att sälja kaffe med kakor/mackor till ? Har haft en del turister som efter att deras barn ridit här, gärna skulle vilja ha lite fika.
 
Sv: Bestämmelser angående fika

Kontakta din kommuns miljökontor (livsmedelsfrågor) och hör med dem :)
 
Sv: Bestämmelser angående fika

En idéell förening här i närheten har en litet muséum där man även ville sälja fika, men kontakt med miljökontoret visade att det i så fall ställdes väldigt höga krav på köket m m. Men tydligen gällde dessa krav bara om man tog betalt för fikat. Nu har de därför höjt inträdet med några kronor och bjuder på kaffet - då är det tydligen OK även om man inte har ett kök som uppfyller alla normer.
 
Sv: Bestämmelser angående fika

Jag läste för några år sedan om ett hundcafe som skulle öppna. Och eftersom hundarna skulle få vara inne i utrymmet där folk satt och åt och livsmedel serverades så fick man BARA sälja och servera färdigförpackade kakor. Dvs tex såna där inplastade " dammsugare".

Dvs fabriksförpackat och styckeförpackat.

För då gällde enklare regler för krav på djur i lokalen, krav på kök etc etc.

Det kan också vara så att det gäller enklare regler om man har tex en sån automat där man stoppar i en slant och ut kommer det varm choklad, olika sorters kaffe, etc etc.

Så kolla upp vad som gäller i din kommun när det gäller styckeförpackat. Detaljerna i reglerna kan nämligen variera från kommun till kommun.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 193
Senast: Svartkatt
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 151
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 140
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp