Best in Show?

igbest

Trådstartare
Ännu en fråga från en novis inom utställning... :grin:
Om jag ställer ut min hund på en tvådagarsutställning och jag ställer på lördagen och den mot förmodan vinner sin grupp och går vidare till BISfinalen, hålls den BISfinalen på söndag eftermiddag då så att jag måste stanna ända till dess? :confused:

Sv: Best in Show?

Ja om utställningen är fördelad på både lördagen och söndagen, alltså att en del grupper går på lördagen och resterande på söndagen, då får man i så fall komma tillbaka på söndagen om man nu vill vara med och tävla i BIS.

Skulle det däremot vara en 2 dagars utställning där alla grupper går både på lördagen och söndagen så kommer det i så fall hållas 2 BIS-finaler, en för varje dag.

Ännu en fråga från en novis inom utställning... :grin:
Om jag ställer ut min hund på en tvådagarsutställning och jag ställer på lördagen och den mot förmodan vinner sin grupp och går vidare till BISfinalen, hålls den BISfinalen på söndag eftermiddag då så att jag måste stanna ända till dess? :confused:

Japp, men det är ju bara ett lyxproblem ;):D

Tack för svaren :)
Jag hoppas att jag kommer dit någon gång i framtiden även om det innebär att jag "måste" tillbaka dag 2 :)

Vet inte hur det är nu. Men förr bjöd klubben på hotellrum till de som blev BIG-1

På MyDog erbjuder de en hotellrum om man vinner BIG men om de även betalar för det, vet jag inte. Vet bara att uppfödaren blev erbjuden när hennes hund van BIG-1 men hon tackade nej eftersom hon bodde i närheten.

Hör ju till god ton att erbjuda övernattningsmöjlighet. Många som bara åker över dagen och det är ju sällan lätt att rodda övernattning.

Jag har för mig att jag har sett någonstans att SKK inte bara fixar övernattningen till söndagen utan även att de betalar för den. Om man nu inte bor så nära så att man själv bestämmer att man hellre åker hem och tillbaks på söndagen.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 608
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 933
Senast: Lhas
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
44 215
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag kommer köpa min första hund inom sinom tid och försöker sätta mig in i linjer osv. Är totalt novis på detta med SKK avelsdata och...
Svar
11
· Visningar
1 762
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Uppfödning Portugal