Sv: Besökare

:confused:
Hur menar du nu? Jag ser väl som en mögig blind höna, för jag ser inget om profilens synlighet för annat än medlemmar? Kontaktalternativ ser jag, och har ju valt att bara få från moderatorer & kontakter - men inget om profilen?

Under Besökare-Meddela hittar jag raderna
Du kan begränsa användningen av besökare-meddelanden till att endast gälla moderatorer och dina kontakter.
[ ] Begränsa användandet av besökare-meddelanden till Kontakter och moderatorer

Ja, men besöksmeddelanden ja? Ja, dem har jag valt bort helt. Jag fattade det som att Gunnar först ställde in så att man var tvungen att vara inloggad för att kunna titta på användares profil, vilket mycket riktigt stämde när jag loggade ut och provade. Men sen så säger han ju att han ändrat tillbaka? Que? Nu förstår jag inkentinken?

Tja, det är de enda kontakt-grejerna jag hittar, så jag undrar om det är det den käre admin menar, eller om han slagit av mojängen han egentligen pratade om snabbt som attan?

Ja, för nu har även icke-inloggade tillgång till alla profiler och medlemslistan. Igen. :(

Ja, det var ju det han skrev att han ändrat tillbaka. Men han glömde visst att säga var han gömt inställningen att bara ens kontakter kan se ens profil?! ;)

Jag vet f.ö. inte om jag tycker det låter som en bra funktion. Hellre i så fall att bara (men alla) inloggade medlemmar kan se profilerna. Men det är ju bara min åsikt.

Senast ändrad:

Sorry men jag hittar inte funktionen att de som ej är mina kontakter inte kan kolla på min proil.Däremot hittar jag olika funktioner för att tillåta besökaremeddelanden av endast mina kontakter:confused:

Ledsen, läste och tänkte lite fel.

Jag vill inte helt ta bort möjligheten för oinloggade att se profiler och medlemslista. Delvis är det bra att se om ens försök till användarnamn är ledigt och tanken är också att profilen lite mer skall bli lite av ens hemsida här på Bukefalos, Det vore dumt att tvinga alla att inte kunna visa sin sida för icke-inloggade.

De som inte vill att information skall komma ut kan välja att skriva eller lägga in så lite som möjligt där.

Jag lovar att titta på om det på något sätt går att fixa till lite mer inställningar. Men man bör tänka på att detta är ett öppet forum allt du skriver kan läsas av i princip vem som helst. Även om man såg till att bara inloggade kunde läsa så är det väldigt lätt att skaffa ett användarkonto.

Att försöka låsa in forumet så att man tvingas logga in för att att göra saker som att läsa inlägg och liknande anser jag var en mycket dum idé. Nya användare skall snabbt och enkelt kunna se hur roligt och lärorika dessa sidor är och när de bekantat sig med det hela kan de skapa ett användarekonto för att skriva eller bättre hålla koll på vad de läst.

(nu känner jag mig tjatig!)

Men, användare utanför forumet bekantar sig väl ändå bäst med forumet genom att läsa trådarna, inte genom att gå igenom enskilda användares inläggshistorik?

Och om bara inloggade användare kan läsa historiken, så har jag ju bortsett från osynlighets-faktorn, bättre koll på vem som laser min historik. Alltså...inom forumet känns det helt ok att bli synad, här är vi alla i samma båt liksom. Men jag tycker det känns lite väl gränslöst att vem som helst kan gå in i 'mitt' arkiv och läsa vad jag kanske skrev för ett antal år sedan. Livet förändras, och åsikter och ståndpunkter kan förändras över en nanosekund och jag klargör kanske inte det i min historik ffa eftersom trådarna på snackforumen raderas efter två veckor. Lite åt det hållet känner jag. Nu är inte jag speciellt aktiv numera på annat än senior, och jag har inget att skämmas för bakåt alls vad jag vet - men jag känner att även om jag anstränger mig för att hålla på min integritet, så kan vem som helst rota i den.

Och jag ska förtydliga, att jag själv är en flitig profil & historik-besökare.

Fast det är det som är grejen, då skulle man ha en chans att se vilka som varit på ens personliga sida även om det bara var ett "extranick".

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
516
Senast: FrDrake
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 580
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024