C

chrysler

Går det bara att kolla den senaste besökaren som varit inne på en användares profil &?
Tänkte när det ändå står hur många besökare man haft så kanske det inte hade varit så hemskt att veta vilka?speciellt inte när det finns folk som snokar avsiktligt:angel::grin:

Sv: Besökare

Den här frågan har redan varit uppe i Vad har hänt-tråden. Dock utan något riktigt svar än. ;)

F.ö. förstår jag inte varför man vill ha sådan koll på vem som har varit inne i ens profil. Liksom - vadå snoka? Det här är ju ett öppet forum och då får man ju vara medveten om att vem som helst kan se ens profil, läsa ens inlägg etc.

När jag gått in på en annas profil, så kommer det upp att den senast besöks av 1 besökare Clintan, men på min egen profil står det bara att jag haft 9 besökare inget användarnamn överhuvudtaget eller är det så att man bara ser sitt eget när man är inne på någon annans profil?

När man "surfar osynligt" verkar det inte som att ens namn kommer med i profilen. Jag testade genom att surfa synligt ett tag och då syntes det att jag besökt en profil, inte annars.

Nu har jag haft 10 besökare och alla har tydligen varit osynliga (antar att det är gäster du menar).
Nu är jag inne och kollar profiler hela tiden och på alla utom på min profil står det namn på besökarna.

Du kan vara online fast vi andra ser inte dig som online utan man är osynlig, jag surfar tex osynligt... Du kan inte se när jag är online utan jag visas som offline för alla andra än mig själv... ;) ;) Det ställer man in i kontrollpanelen...

Räknaren visar inte antalet besökare. Den visar antalet besök. Om någon tittar på din sida flera gånger så räknas räknaren upp.

Nej, men så är det på de flesta andra forum oxå.Att jag kan vara inne på en annan persons profil 20 ggr utan att mitt namn syns 20 ggr, det hade ju varit bra onödigt;)
Men jag tycker inte det skulle vara så svårt att få veta vilka besökare man haft eftersom man ändå kan se senaste besökaren, om du förstår vad jag menar.

Fast förr kunde man iaf inte kolla vilka inlägg en annan användare hade skrivit om man inte var inloggad?rätta mej om jag har fel.

KL

men i fall jag nu väljer att surfa osynligt här på buek syns det då i profilen när jag senast varit inloggad i alla fall :confused:

aha nu såg jag skillnaden

Senaste aktivitet: Idag 09:36
Nuvarande aktivitet: Tittar på en användares profil

så stod det när jag var in på min profil

och hemma hos dig stod det ingenting :D fast du är här ändå och smyger :idea:

MEN
är det någon ny trend bland bukefolket att surfa osynligt ?

// vickis som oxå ska testa och vara osynlig

Ja, det står när man går in på sin egen profil, men inte på andras, glömde visst skriva det inser jag nu.

Trend vet jag inte, jag har surfat osynligt i ett antal år och jag har inte upplevt någon direkt ökning av osynliga användare. Det är rätt skönt att kunna surfa obemärkt utan att visa upp för andra vilka trådar/forum man besöker.:)

Kan bara svara för mig själv, och jag har varit osynlig så länge jag kan minnas att jag varit här.
Om min lampa lyser grön kvittar mig lika, men däremot känns det inte bra att andra ser exakt vad jag gör. Om moderatorerna ser det är en sak, men sen har jag ju ingen som helst koll på vem som kollar upp mig. Skulle önska att aktivitet och histiorik bara vore tillgänglig för registrerade användare överhuvudtaget - gillar inte att 'besökare' kan se allt jag gör.

Senast ändrad:

Nej, på de flesta forum är det så att man för det första inte kan kontrollera/spionera på andra användare om man själv inte är medlem.
& en av de viktigaste funktioner som finns är att man kan spärra oönskade från sin egen användarsida.

Just nu märker jag att jag kan se 4 användare som varit på min sida-av 80, eftersom dessa är de senaste.
Men man hade väl kunnat ha en lista på 10 -20 senaste besökarna.

Du har inte haft 80 unika besökare på din sida. Det skulle kunna vara dessa 4 som besökt din sida 80 gånger, även om det inte är troligt.

De visas maximalt 10 användarnamn där, jag tyckte det var en lämplig gräns. Dessutom rensas namnen bort med jämna mellanrum så de ligger inte kvar så länge.

Jag har nu ändrat så att icke-inloggade inte längre kan titta i andras profiler eller se medlemslistan. Det finns vissa nackdelar med detta, men vi provar så här ett tag.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
516
Senast: FrDrake
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 580
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024