Besök på djursjukhuset!

jemeni

Trådstartare
Jaha igår tyckte min 04 att det var dax att åka lite transport till djursjukhuset!

Det hela började med att pojkvännen ramlade av hennes mamma som i full fart tog sig hem och började springa som en dåre längs staketet!

Och någon bra hopphäst lär inte Jackie bli för försöker man hoppa staketet stillastående så kan det bara gå på ett sätt...

Slår en volt över landar på mulen i en stor hög på marken, som tur var så hade hon förstånd att trassla loss sig från trådarna innan hon sprang bort till matte med blodet sprutande från munnen!

Hela underläppen var sönder 8 cm inne i munnen och 3cm på utsidan där det var hål rakt igenom!

Så efter 8 stygn kastade hon sig glatt ner i kvällsmaten!

Tack gode gud för att man bara har 10 min till djursjukhuset!:bow:

Sv: Besök på djursjukhuset!

Usch vad otäckt.
Skönt att det ändå gick bra.

Tur att det inte blev värre och att du har så nära till djursjukhuset!!

Tur att man har nära!!
På måndagen satt 3 stygn kvar!!

På tisdagen satt de 3 löst så då blev det en vända till...

så nu är hon utan stygn och äntligen börjar det se bra ut!!!

Men det rinner fortfarande ut vatten genom hålet när hon dricker!!!

:rofl: :rofl: :rofl: Ursäkta men jag ser henne framför mig !
Va F-N jag DRICKER ju :confused: Tur att det är en tuff (liten) señorita :angel: ;)
Kram till er alla

Tesora

Det är jättesynd om henne!!

Men det blir bätter och bättre för varje dag!!!

Men hippotrim och butta är inte gott... så det smakar jätte illa i munnen så det är lite äkligt att äta.

stackars pålle, men bra att det gick bra!

alla hästägare borde ha vett att bo granne med kliniken, för det är ju där man tillbringar mest tid ;)

kn erkänna att jag oxå garvade i slutet av tråden :rofl:

En sådan tur att allt gick bra! Det är aldrig kul när något sådant händer.

ja det är synd om henne! Tänk att hon ska nästan göra samma saker som halvsyrran hela tiden ;)
Du får säga åt henne att MEDECIN är bra :p
Om hon äter den så blir hon stor och stark!!! Som pappa! Fast vi vill kanske inte ha henne så mycket större :angel:
Så kan hon komma hit och busa med mina tjejer till våren !!!!!

Ge henne stora kramar från oss!!!!

Tesora

Medicin och mycket sömn gör henne bättre!!

För trött är hon det kan jag lova!!!:bump:

Men såret läker!

Man kanske skulle ta sig en tur till stallet lite oftare... ;) Verkar som att antalet saker "som händer" har fördubblats sen du flyttade dit! ;) :rofl:
Du borde veta att man inte ska låna ut sin häst som ridskolehäst till pojkvännen! :smirk: ;) :rofl: *minns när en viss "herr polispojkvän" gjorde en snygg båge i luften* :rofl:

Hoppas att "Pyret" snart är bra igen!

UMMM Kola är ingen ponnyridningshäst....:rofl:
Hur såg inte jag ut efter kräftskivan...:rofl: :rofl:

Hade det inte varit för den här förbannade :devil: snön som gör att alla jävla skåningar har letat fram skidorna! Hon har ju bara sett rullskidor tidigare inte miljoner människor som hasar runt på snön.:devil:

Men "pyret" är mycket bättre fast hon är ju inget pyre längre... du måste se den.. den växer för varje dag!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja,usch vilken dag (kväll) det vart igår...Var ut på sista promenaden,var runt 21,00 kanske,släpper loss hunden så han får springa lite...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama