LillaMy84
Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp att bena ut mina tankar inför kommande bilköp
Jag har i dagsläget inte en susning och enda kriteriet som är solklart är att det behöver vara en kombi
Vi har idag en Audi a4 quattro, helt outstanding och verkligen ett måste de dagar det är snö/is
Har även en v70 som är den som ska bytas ut då den ska lösas in av försäkringsbolag. Tycker väl att den är lite dyr att köra, men skönt med stort bagage
Vi:
* har två barn
* har en hund modell mellan
*har hästar
* bor på landet med 3km till asfaltsväg
*har ca 6mil mestadels motorväg till jobbet enkel väg, är dock mammaledig fn
Bilen behöver :
Vara billig
Vara driftsäker
Gärna gå att dra med ifall audin är på annat håll
Har kollat på v70 (skönt att redan ha utrustning som grindar och solar plexus mm), Octavia, 9-5, fabia
Diesel, bensin eller miljöbränsle?
Har även kollat på lite franskt iom priserna.. Men vågar man det?
Budget 30000, eller, det är vad jag får ut och helst vill jag inte lägga nåt emellan eftersom bilar är så sjukt tråkigt att lägga pengar på
Jag har i dagsläget inte en susning och enda kriteriet som är solklart är att det behöver vara en kombi
Vi har idag en Audi a4 quattro, helt outstanding och verkligen ett måste de dagar det är snö/is
Har även en v70 som är den som ska bytas ut då den ska lösas in av försäkringsbolag. Tycker väl att den är lite dyr att köra, men skönt med stort bagage
Vi:
* har två barn
* har en hund modell mellan
*har hästar
* bor på landet med 3km till asfaltsväg
*har ca 6mil mestadels motorväg till jobbet enkel väg, är dock mammaledig fn
Bilen behöver :
Vara billig
Vara driftsäker
Gärna gå att dra med ifall audin är på annat håll
Har kollat på v70 (skönt att redan ha utrustning som grindar och solar plexus mm), Octavia, 9-5, fabia
Diesel, bensin eller miljöbränsle?
Har även kollat på lite franskt iom priserna.. Men vågar man det?
Budget 30000, eller, det är vad jag får ut och helst vill jag inte lägga nåt emellan eftersom bilar är så sjukt tråkigt att lägga pengar på