K
Krulidut
idag förstod jag att det inte skulle funka villket väckta MÅNGA tankar och massa ångest.
Medryttar pollen och jag trivs inte, det bara funkar inte.
Han lyssar inte på mig dels för att jag och ägaren rider så otroligt olika.
vi kallar henne T.
T. har en nackskada som gör att hon inte får rida med händerna och tvingas då till det villket är bra - såklart
jag rider endel med händerna (dels för att jag är upplärd så med en ridlärare som uppmuntrade kröcka nacken.) jag rider så klart också med säte och skänkel men inte alls på samma bredgrad som T.
Villket då gör att han tar mig som semester.
Idag och några gånger innan har jag avbrytit ridpasset för att jag blir så arg
ännu en anledning till varför jag inte ska rida honom. mitt humör :smirk: kan inte behärska det och det är endast så när jag måste rida ensam.
Brusar ALDRIG upp mig bland folk tvärt om så är jag den som är kolast och rider harmoniskt men det bara går inte på denna häst så jag tänkte nu januari ut då han flyttas till paddock, funkar det inte då så har jag en plan som är lockande
här är dem
1/ hålla ut fram till sommaren (jag vill ha foder polle på sommaren så då måste jag gå över till alt. 2 och låna häst därifrån.) och hålla humöret uppe.
+ Trevlig ägare, välutbildad häst
- måste rida ensam, hetsigt humör, inget sug till att åka dit.
2/ Byta tillbaka till stallet jag red på innan, alla mina kompisar finns där massa hästar som behöver pyssel, massor att göra, en inte alltid trevlig häst ägare, ibland illa behandlade hästar
skulle börja på grunden till diverse unghästar samt rida ett piggt fullblod.
+ älskiga kompisar, massor med hästar (några tkr jag om massa) massor att göra
- Inte alltid trevlig ägare, jobbig dotter (som dock är bättre nu än innan.) ibland illa skötta hästar
(anledningen till att jag bytte från detta stall var just ägaren och dottern.)
3/ leta ny medryttar polle, jag bor på öland = litet utbud.
hjälp mig
Medryttar pollen och jag trivs inte, det bara funkar inte.
Han lyssar inte på mig dels för att jag och ägaren rider så otroligt olika.
vi kallar henne T.
T. har en nackskada som gör att hon inte får rida med händerna och tvingas då till det villket är bra - såklart
jag rider endel med händerna (dels för att jag är upplärd så med en ridlärare som uppmuntrade kröcka nacken.) jag rider så klart också med säte och skänkel men inte alls på samma bredgrad som T.
Villket då gör att han tar mig som semester.
Idag och några gånger innan har jag avbrytit ridpasset för att jag blir så arg
ännu en anledning till varför jag inte ska rida honom. mitt humör :smirk: kan inte behärska det och det är endast så när jag måste rida ensam.
Brusar ALDRIG upp mig bland folk tvärt om så är jag den som är kolast och rider harmoniskt men det bara går inte på denna häst så jag tänkte nu januari ut då han flyttas till paddock, funkar det inte då så har jag en plan som är lockande
här är dem
1/ hålla ut fram till sommaren (jag vill ha foder polle på sommaren så då måste jag gå över till alt. 2 och låna häst därifrån.) och hålla humöret uppe.
+ Trevlig ägare, välutbildad häst
- måste rida ensam, hetsigt humör, inget sug till att åka dit.
2/ Byta tillbaka till stallet jag red på innan, alla mina kompisar finns där massa hästar som behöver pyssel, massor att göra, en inte alltid trevlig häst ägare, ibland illa behandlade hästar
skulle börja på grunden till diverse unghästar samt rida ett piggt fullblod.
+ älskiga kompisar, massor med hästar (några tkr jag om massa) massor att göra
- Inte alltid trevlig ägare, jobbig dotter (som dock är bättre nu än innan.) ibland illa skötta hästar
(anledningen till att jag bytte från detta stall var just ägaren och dottern.)
3/ leta ny medryttar polle, jag bor på öland = litet utbud.
hjälp mig