bergsget när hon vilar

Tiva

Trådstartare
Har sett att en häst står o vilar i hagen som en bergsget. Har bak under sig, vilar ena bak och kroppen förskjuten framåt.
Var på besiktning på klinik för nån vecka sedan o där hittades det inget. Men detta har jag sett o reagerat på efter vet.besikningen så inget jag frågat veterinären om.
Hästen är lugnt igångsatt och har mestadels skrittats.
Finns det funderingar på när man ser en häst står i denna ställningen o vilar?

Har sett att en häst står o vilar i hagen som en bergsget. Har bak under sig, vilar ena bak och kroppen förskjuten framåt.
Var på besiktning på klinik för nån vecka sedan o där hittades det inget. Men detta har jag sett o reagerat på efter vet.besikningen så inget jag frågat veterinären om.

Att den avlastar fram. Jag hade reagerat på det och bett Vet att dubbelkolla den.

Fångställning..?

Min står så och avlastar fram. Vi hittar inga fel på henne. Hon är kollad hos vet av denna anledningen samt fått hovarna röntgade, inget avvikande.
Hon står som hon gör ändå och matte får fundera. :confused:

Fång tror jag knappast då det är vid få tillfällen när hon står o vilar sig i hagen. Annars märks ingenting på henne.
Ska prata med veterinären på onsdag som gjorde vetbesiktningen på henne.
Ska ta henne till klinik o en av Sveriges bästa equiterapeuter så får hon gå igenom henne.

Ketrawzc...är det bara ibland som din häst står i den positionen?

Fång tror jag knappast då det är vid få tillfällen när hon står o vilar sig i hagen. Annars märks ingenting på henne.
Ska prata med veterinären på onsdag som gjorde vetbesiktningen på henne.
Ska ta henne till klinik o en av Sveriges bästa equiterapeuter så får hon gå igenom henne.

Ketrawzc...är det bara ibland som din häst står i den positionen?
Ja. Inte jämt men ganska ofta. Verkar vara speciellt när hon är tagen av värmen men även på vintern om hon står och vilar ordentligt.

Det kommer inte varje gång hon står så och jag kan inte tänka ut nått samband.
Kanske det har varit också när det har varit varm! Idag stod hon som vanligt..
Verkligen lustigt..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 310
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 908
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 914
Senast: Svartkatt
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama