Sv: Berätta om ditt lettiska halvblod
Jag har ett lettiskt halvblod.
Prince heter han, han är 11 år (född -96). Vi har hittills tävlat upp till LA:4 och 1 m hoppning. Numera dressyrar vi bara, efter att jag kraschat på tävling och fått en nervskada.
I februari är det 7 år sen jag köpte honom. Han kom till mig som bänglig, ful, mager och nästintill ohanterbar.
Jag grät varje dag jag var ute i stallet, hästskrället ville inte komma in och gick bara över en.
Ägnade 3-4 timmar VARJE dag till att försöka få in honom, men det slutade alltid med att jag fick ta in alla andra hästar och låta honom springa in själv.
När jag hade haft honom i några månader tog det BARA 20 minuter att få in honom en dag och jag blev så överlycklig att jag bara lät honom gnaga lite grönt innan jag släppte ut honom i hagen igen. Då vände det!
Från den dagen har han bara tagit stormkliv in i mitt hjärta.
Det klart han fortfarande visar det där ogästvänliga yttret ibland, men han är och förblir min lilla snuttgubbe. Det är en väldigt balans mellan oss, vi måste båda ge mycket för att få ta lite, men det är bara så härlig att han äntligen litar på mig och ser mig som sin "mamma".
Min lilla ponnybus idag