Berätta om ditt lettiska halvblod

Sv: Berätta om ditt lettiska halvblod

Jag har haft en lätt! hade på hyrköp men fick lämmna itllbaka honom då han hade pålagringa roch spatt :cry:

värden underbaraste häst :love:
fiick han som 5åring växte då massorn är han kom till mig var en ängel när ja höll på me honom!
men drogades för å klippas drogades för å skos osv osv...
välddigt speciellt och välldigt "tuff" gick över folk osm inte aktade sig :p men me träning fungerade de me väldigt bra!

men som sag tmycke jobb krävdes på den hästen!
hoppade som en gud och fick ett bud på 25 tusen över inköpspriset när jag ridit honom 4 månader :eek:

dock är han väldigt dgrön på första och på andra är han väldigt sjuk :cry: men de va de två bästa korten ja hitade endå!

om du går in här http://www.pixbox.se/usr_show_id9214_page0_order1.htmlså har ja massorm e kort påå honom lite längre ner

4917781.jpg

11175695.jpg

vilken fin! :love: vad tråkigt att du var tvungen att lämna tillbaks honom :(

Har ochså ägt ett lettiskt halvblod super tuff men älskade att jobba. Tyvärr slaktad i dag pga av skada i sin rygg......:cry:

nej vad tråkigt!:cry: *skickar tröstkramar*

Jag har ett lettiskt halvblod. :)

Prince heter han, han är 11 år (född -96). Vi har hittills tävlat upp till LA:4 och 1 m hoppning. Numera dressyrar vi bara, efter att jag kraschat på tävling och fått en nervskada.

I februari är det 7 år sen jag köpte honom. Han kom till mig som bänglig, ful, mager och nästintill ohanterbar. :devil:

jagprince.jpg

prinsen.jpg

Jag grät varje dag jag var ute i stallet, hästskrället ville inte komma in och gick bara över en. :eek: Ägnade 3-4 timmar VARJE dag till att försöka få in honom, men det slutade alltid med att jag fick ta in alla andra hästar och låta honom springa in själv.
När jag hade haft honom i några månader tog det BARA 20 minuter att få in honom en dag och jag blev så överlycklig att jag bara lät honom gnaga lite grönt innan jag släppte ut honom i hagen igen. Då vände det!

Från den dagen har han bara tagit stormkliv in i mitt hjärta. :love: Det klart han fortfarande visar det där ogästvänliga yttret ibland, men han är och förblir min lilla snuttgubbe. Det är en väldigt balans mellan oss, vi måste båda ge mycket för att få ta lite, men det är bara så härlig att han äntligen litar på mig och ser mig som sin "mamma". :love:

Min lilla ponnybus idag :love:
herrponnybus.jpg

trav-1.jpg

Gillar dom lettiska halvbloden, dom är lixom kralliga fast smäckra. Skulle faktist kunna tänka mej ett sådant.

Har ju ingen egen men på ridskolan har vi två letter:

Bismark:
img_4915.jpg

Zvans:
img_1873.jpg

De kom till oss för ca två år sedan. Dressyr är inte deras starka sida när våre elever rider dem, men hoppar gör de! Båda kan utan större problem gå bana på 1,20 utan större insatser från ryttaren!

Zvans är dessutom en riktig kelgris, vilket är tur med tanke på att de flesta barn tycker att han är GIGANTISK (ca 1,67) :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 045
Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports chefredaktör Catharina Hansson förundras över ryttares förmåga att tåla smärta – och med vilken entusiasm de sedan gärna...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama