Dentaku
Trådstartare
Nu har vi varit på mentalbeskrivning jag och Bentley. Det MH vi var anmälda till blev inställt eftersom testledaren lämnade återbud bara ett par dagar innan men eftersom Bentleys syster började löpa kunde vi ta hennes plats på ett MH där ytterligare två syskon skulle delta. Jättekul, även om knashunden fick ett rejält återfall i sin åksjuka under resan dit. Allt kräkande och dreglande fick mig nästan att oroa mig för att han skulle vara märkbart medtagen när vi kom dit men han var lyckligtvis samma glada skit som vanligt.
Själva beskrivningen bjöd inte på några hemska upptäckter - Bentleys stora svaghet är hans dåliga kamplust och idag hade han ingen lust alls. Trist siffra men inte missvisande. Däremot överraskade han mig positivt på spökena, jag trodde att han skulle tycka att de var läskiga och skälla konstant. Det var till och med så att jag stod och svor inombords när han traskade runt eftersom jag var övertygad om att han stängde av, något beskrivaren skrattade gott åt.
Filmer på alla moment finns HÄR
KONTAKT
1a Hälsning: 4
1b Samarbete: 4
1c Hantering: 3
LEK
2a Leklust: 4
2b Gripande: 4
2c Dragkamp: 1
FÖRFÖLJANDE
3a: 4, 4
GRIPANDE
3b: 2, 4
AKTIVITET
4: 3
AVSTÅNDSLEK
5a Intresse: 4
5b Hot/Agg: 2
5c Nyfikenhet: 2
5d Leklust: 2
5e Samarbete: 3
ÖVERRASKNING
6a Rädsla: 2
6b Hot/Agg: 3
6c Nyfikenhet: 3
6d Kvarstående rädsla: 2
6e Kvarstående intresse: 1
LJUDKÄNSLIGHET
7a Rädsla: 2
7b Nyfikenhet: 5
7c Kvarstående rädsla: 1
7d Kvarstående intresse: 1
SPÖKEN
8a Hot/Agg: 2
8b Kontroll: 3
8c Rädsla: 1
8d Nyfikenhet: 4
8e Kontakt: 4
LEK 2
9a Leklust: 4
9c Gripande: 3
SKOTT
10: 1
Själva beskrivningen bjöd inte på några hemska upptäckter - Bentleys stora svaghet är hans dåliga kamplust och idag hade han ingen lust alls. Trist siffra men inte missvisande. Däremot överraskade han mig positivt på spökena, jag trodde att han skulle tycka att de var läskiga och skälla konstant. Det var till och med så att jag stod och svor inombords när han traskade runt eftersom jag var övertygad om att han stängde av, något beskrivaren skrattade gott åt.
Filmer på alla moment finns HÄR
KONTAKT
1a Hälsning: 4
1b Samarbete: 4
1c Hantering: 3
LEK
2a Leklust: 4
2b Gripande: 4
2c Dragkamp: 1
FÖRFÖLJANDE
3a: 4, 4
GRIPANDE