Benskydd till klumpig häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ynthe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 827
Y

Ynthe

Vilka bör man välja?
Ska ju köpa ny häst nu :) och han har inte alls koll på sina ben, så det första jag ska göra är att köpa bra benskydd till honom. Vad tycker ni är bäst? Senskydd fram och kotskydd bak är väl det som jag använt mest i mina dar. Ett bra alternativ? Eller strykkappor runt om?
Jag är helt rådvill, men ja... kom gärna med förslag på bra benskydd tilll hyfsat vettiga priser (Eskadron är väl smärtgränsen tycker jag nog, såvida man får bra skydd för det priset).

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Benskydd till klumpig häst?

Eskadron och veredus är bra, snygga ocj lättskötta. Trots de lite högre priset tycker jag du borde köpa ett par sånna! OM du ska köpa ett par biligare får du nog räkna med att köpa två ellre kanske tre omgångar mes skydd om de ska hålla lika länge som eskadron eller veredus

Eskadron strykkappor med ngn sorts mocca/skinn på utsidan är superduper! Verkar hålla för ALLT! Vanliga eskadron blir ju lätt flut trasiga på framsidan/baksidan när klumpigare pållar bär dem i skog å mark även om de fortf skyddar bra men skinnet på de här verkar seeegt som kola ;)

Eskadron är värda att lägga pengarna på! Jag tycker att du ksa ta senskydd fram och strykkappor bak, eller strykkappor runt om!

Min pålle går med eskadron bootsen både i hagen och i boxen, han har inte lyckats ta sönder dom. Medan alla andra märken har vairt "kaffeved" efter bara en vecka!

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Liten
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 481
Utrustning Hej! Ska eventuellt köpa min första häst om några månader så har börjat kollat på utrustning osv. Har lite funderingar på vilka skydd... 2
Svar
25
· Visningar
2 171
Senast: Spring17
·
Utrustning Ja min häst fick ju bli halvblind här för ett tag sedan då vi opererade bort ögat, såret har läkt och hästen funkar fin fint som enögd...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka