Benskydd för hemmabruk...

the_connemara

Trådstartare
Att rida ut i skogen: klättra, "off rodea", lättare galoppträning, markarbete/dressyr på vägarna, hoppa diken/stockar, tömköra i ovan nämna former, cykelmotionera (trav) osv. Sådant som jag ägnar mig åt 99 % av tiden med hästen. Vilka benskydd använder ni då? Som bara ska skydda mot slag på häst som inte stryker sig eller behöver extra skydd normalt.

Vill helst ha svar från er som inte använder strykkappor (eftersom jag inte tycker om strykkappor, tycker inga sitter bra) eller vanliga gjutna platssenskydd typ eskadron o dess billiga kopior. Heller inga PC (och kopior), tycker det är lite "för mkt" och för klumpigt.

Sv: Benskydd för hemmabruk...

Jag rider alltid ut i skog och mark, och jag använder ett par Equiguard Jump Off senskydd, kostar väl en 250 kr och är jättebra tycker jag. Men det kanske inte var senskydd du ville ha?

Jag brukar ha ett par Jacsson senskydd, i typ liggunderlagsmatreal, fast lite fastare, är väldigt lätta och smidiga, sitter bra :)

Jag brukar ha ett par Jacsson senskydd, i typ liggunderlagsmatreal, fast lite fastare, är väldigt lätta och smidiga, sitter bra :)

Dom funkar ju inte när det är blött ute då dom suger åt sig vatten.

Globus_813700b.jpg

Är det sånna här ni menar?

Nej inte jag. Vanliga senskydd men som man kan lägga platt på marken menar jag. Kunde klippas till i två olika fåror uppemot framknät. Vägde typ inget alls.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill ha tips på bra benskydd till en, just nu, ung häst. Hon har normalt inget behov av skydd (stryker sig inte) men jag vill gärna...
Svar
8
· Visningar
1 852
Utrustning Jag älskar benskydd, samlar på dom som en galen :o:p och tycker alltid att jag hittar bättre och bättre modeller som jag bara måste ha...
2
Svar
28
· Visningar
7 575
Utrustning Jag använder alltid benskydd runt om vid ridning och rider till allra största delen ute i skogen. Vid dressyr har jag lindor runt om...
Svar
12
· Visningar
1 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Valet i USA
  • Borstning av tänder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar