Ben till eksemtäcken?

S

Sveipur

Igår blev jag så himla frustrerad när jag såg hur mycket bromsar som satt på min eksemhästs ben. Dessutom har han ganska mycket eksem på frambenen. Tänkte att det måste finnas någon bra lösning till detta. Helt plötsligt såg jag mina stretchbyxor, som jag klippt av benen för att göra om till shorts, framför mig. Gick och hämtade de lösa benen och trädde dem på hästens framben. Först undrade han vad jag höll på med, men sen tyckte han själv att det var en smart lösning :idea: Men hur sjutton skall jag fästa dem i täcket? Det får ju inte var något han kan göra sig illa på när han rullar sig. Finns det någon som har kompletterat sina eksemtäcken med ben som har några bra tips?

Strumpeband var min sambos första kommentar när han kom ut och fick se vår häst med "stay-ups"... Tyvärr tror jag inte att det kommer att hålla eftersom han rullar sig en hel del.

Vi kommer satsa på att försöka hitta liknande spännen som de som sitter på eksemtäckena som håller maglappen och huvan på plats.

Är det verkligen ingen mer som försökt lösa "benfrågan"?

Tyvärr lär nog inte kardborre heller hålla, eftersom han vevar en hel del med frambenen efter broms etc. Däremot kan det vara bra att ha som komplement till spännen. Ja, visst är det häftigt ;)

Sambon har nyligen köpt en digitalkamera och fotat en hel del sen dess. Däremot blev det ingen bild på detta. Få se vad vi kan åstadkomma när vi fått fast byxbenen i täcket. Byxbenen (modell stuprör) är svarta på en ganska mörk häst, så det kanske inte kommer att synas så bra, men urgulligt var det. :love:

Nu vet jag iallafall att min byxstorlek passar honom perfekt på både längd och vidd, så hittar vi en smart lösning är det bara ut och shoppa stretchbyxor på rea och då kan det mycket väl blir ett par rosa med små blommor på ;)

Vad sägs om att sy dit dragkedjor! På jackor som man kan förvandla till väst sitter det ju dragkedjor. Jätte smidigt är det och hållbart. Nog borde det fungera?

Hör med Silverkedjan, jag har bestämt för mig att hon fixade ben på ett exemtäcke.

Liknande trådar

S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 463
Senast: Simply me
·
Hästmänniskan Idag skrämde vår älskade pålle sin husse och matte. Jag stod i stallet och mockade, såg hästarna från hagen sedan såg jag att min store...
Svar
18
· Visningar
2 663
Senast: Myzan87
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·
Hästvård Ponnyskrället har på okänd vis lyckats haka fast sitt eksemtäcke i stängseltråden inatt, och slitit sönder magplattan på det. Han rörde...
Svar
4
· Visningar
1 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka