Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jasså det är så alltså.Jag har nästan aldrig köpt mineraler just för att det oftast räcker till när jag räknar på det. Men brukar köpa extra selen med evitamin för att täcka upp
Jasså det är så alltså.
Krafft vill att jag ska ge dom men när jag räknar så behövs bara selen så så får det bli
När jag kör ett foderstatsprogram på nätet så får jag fram att jag inte behöver tillsätta några mineraler (förutom selen) och det känns väldigt konstigt för det har jag typ alltid gjort
Kan det vara så att det inte behövs eller ska jag lägga till "bara för att" ?
Jag använde mig av den som finns på hästsverige.seHar du använt ett av de gratis foderstatsprogram som finns så brukar de ofta bara räkna på makromineraler. Svenskt hö brukar aldrig innehålla tillräckligt med mikromineraler. Tex. zink och koppar får man nästan alltid tillföra.
Jag använde mig av den som finns på hästsverige.se
Alla man kunde fylla i är ifylltOch har du fyllt i alla mikromineraler?
Alla man kunde fylla i är ifyllt
Nu vet jag inte vad just micromineraler ät men jag har analys påHar du analys på mikromineralerna?
(Hade för mig att mikro fanns på Hästsverige men jag har nog bara räknat på papper.)
Nu vet jag inte vad just micromineraler ät men jag har analys på
Fosfor kalcium kalium magnesium natrium och svavel
Jag använde mig av den som finns på hästsverige.se
Du ska lägga till och balansera det som behövs och en förutsättning för det är att du har analys på mikro och makromineralerna och att du räknar på riktigt. Det foderstatsprogram som finns på hästsverige tar inte hänsyn till obalanser, överskott och inte heller alla mineralerna.När jag kör ett foderstatsprogram på nätet så får jag fram att jag inte behöver tillsätta några mineraler (förutom selen) och det känns väldigt konstigt för det har jag typ alltid gjort
Kan det vara så att det inte behövs eller ska jag lägga till "bara för att" ?