Behovet att berätta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir jag.

Jag går hos psykolog. Jag går på behandling.
Men det är som om det inte går hela vägen in i kärnproblemet. Eftersom jag inte riktigt vet vad det är. Kanske inte vågar veta.

Höll på bygga upp den där vedervärdiga ilskan inom mig tidigare idag. Nånstans måste den ta vägen. Ångestanfall. Panik. Ängslan. Hat.

Fick ur mig att jag varit otrogen nyligen. Berättade precis så som det var. Att jag är en jävla skit och det var inte alls planerat.
Känns ännu värre nu eftersom jag får träffa andra om jag fått ett ok först. Så varför i hela världen ens göra så? Det är som om jag omedvetet bara MÅSTE förstöra :confused:

Ilskan har lagt sig. Behövde få ur mig detta.
Hoppas psykologen kan hjälpa mig att vända på detta. Men det är långt kvar tills nästa möte.

Partner är alldeles för bra för mig. Han har än en gång förlåtit mig.

Det går så där. På alla plan i livet. Varken bra eller dåligt utan just - så där.

Jag har jobbat och pluggat lite (med betoning på lite) idag. F var tvungen att ställa in idag… åhh så segt.
Partner är jättesjuk. Säkert samma som jag haft. Han känns mer död än levande och åkte till mig fast jag inte fattar varför. Han behövde mig sa han. Men jag måste fokusera och plugga vilket jag inte gör.
Försöker styra upp något annat. Känns som helt värdelöst annars.
Fröken (häst) var iaf på osedvanligt bra humör tidigare idag. Fick feeling och hoppade någon stock också. Min nivå var enbart att hon skulle motioneras men hon var så uppåt så vi gjorde lite allt möjligt. Skulle behöva rida för min tränare igen. Det var länge sen. Kolla av läget och så.

M är oemotståndlig. Så fin. Han blick. Hans kropp. Personligheten. Allt!
Måste kanske dricka. Typ 2 flaskor vin. Slippa känna så Xxxx mycket hela tiden!

Jag fattar att han ser mig som en köttbit med 3 hål. Jag fattar det! Jag är inte dum i huvudet. Men kan ändå inte låta bli att tänka på oss ett oss som öht inte existerar och aldrig kommer att göra.

Det går så där. På alla plan i livet. Varken bra eller dåligt utan just - så där.

Jag har jobbat och pluggat lite (med betoning på lite) idag. F var tvungen att ställa in idag… åhh så segt.
Partner är jättesjuk. Säkert samma som jag haft. Han känns mer död än levande och åkte till mig fast jag inte fattar varför. Han behövde mig sa han. Men jag måste fokusera och plugga vilket jag inte gör.
Försöker styra upp något annat. Känns som helt värdelöst annars.
Fröken (häst) var iaf på osedvanligt bra humör tidigare idag. Fick feeling och hoppade någon stock också. Min nivå var enbart att hon skulle motioneras men hon var så uppåt så vi gjorde lite allt möjligt. Skulle behöva rida för min tränare igen. Det var länge sen. Kolla av läget och så.
Partnern har kommit, jättesjuk, för att han behöver dig säger han. Du undrar varför. Om han behöver dig vill han nog veta att någon finns i samma hus, kan titta till. Höra ljud av människa. Kanske få en Alvedon eller lite fil/juice/vätskeersättning.

Och du funderar på att sticka. När partnern som du älskar är i kasst skick och säger att han behöver dig. Och du kan återge att han säger att han behöver dig, men undrar ändå varför han är där. Samtidigt som du trånar efter någon som du vet ser dig som en köttbit med tre hål. Klart det blir hemskt jobbigt att vara du❣️

(Självklart är det inget måste att uppfylla sin partners behov i alla lägen , det går såklart att neka om en vill, men det är en annan dynamik att bli irriterad på den tillgänglige partnern som behöver en och samtidigt ha begär efter den otillgänglige partnern som inte behöver en.)

Om du börjat dricka så kan du sluta igen. Nu. Du ville ha en nykter vecka! Nytt beslut är möjligt varje sekund, även om det är skitsvårt.

Ridturen låter härlig!

Partner hostar så mycket så jag ligger i soffan nu. Vore trevligt med lite sömn 😞
När jag blev sjuk skickade jag hem honom för ville inte smitta. Det var inga som helst problem att vara själv.

Partner hostar så mycket så jag ligger i soffan nu. Vore trevligt med lite sömn 😞
När jag blev sjuk skickade jag hem honom för ville inte smitta. Det var inga som helst problem att vara själv.
Ibland när man har en person som bryr sig om en så måste man låta deras behov gå först. Det är en del av kärlek. Det är inte bara det roliga och lättsamma man delar.

Eller kanske ställt in middagsträffen, varit hemma och pysslat om sjuklingen.
Ursäkta mig, men hur gör man ens när man "pysslar om" någon som är förkyld? Det är inget särskilt vårdkrävande tillstånd.

Jag tillhör dem som inte tror att de här trådarna är särskilt bra för Karamellen. En anledning är att de uppenbarligen öppnar för att hon ska få kritik för allting. Alla är helt enkelt bättre människor än Karamellen, och det är man inte sen att påpeka. Vad än det gäller.

Ursäkta mig, men hur gör man ens när man "pysslar om" någon som är förkyld? Det är inget särskilt vårdkrävande tillstånd.

Jag tillhör dem som inte tror att de här trådarna är särskilt bra för Karamellen. En anledning är att de uppenbarligen öppnar för att hon ska få kritik för allting. Alla är helt enkelt bättre människor än Karamellen, och det är man inte sen att påpeka. Vad än det gäller.
Har noll att göra med "bättre/sämre " människa.

Övrigt i inlägget inte ens värt att lägga en dutt av energi på att besvara. Att deraila trådarna som så ofta görs, gynnar definitivt inte någon, allra minst ts.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 895
Senast: Enya
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 636
Senast: svea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 067
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama