Behöver snabb hjälp!

S

Skuggabaldur

Min bror har lite panik för tillfället.
Så här var det: han satte igång sin dator och direkt dök ett meddelande från F-Secure upp (han har det programmet i datorn). Det stod att en användare försökte komma åt nån behörighet eller nåt sånt där. Han råkade av en ren reflex klicka på Blockera utan att läsa mer vad det stod och då slutade hela hans Internet att fungera.
Han provade att gå in och ändra blockeringen till Tillåt, för det kan han göra med alla andra program han nekat. Men det står bara att han inte har någon behörighet att göra det längre.
Han har dessutom läst på ett annat forum att någon grupp som hackat tv3 (dataexperter med andra ord) hade sagt att det är nåt som hakat upp sig/fel i systemet och att man får byta hårddisk.
Så ja, han är lite smått hysterisk, förståeligt nog. Kan ni hjälpa?

Ska tillägga att nu kom det upp ett till meddelande som frågar om ett program som heter wer...nånting ska tillåtas. Vad ska han göra?
 
Sv: Behöver snabb hjälp!

Testa att starta datorn i felsäkert-läge och sen starta som Administratör och se om inte man kommer in i programmet för att ändra där...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp