Behöver råd!

X

xect

För att göra en lång historia kort så upptäckte veterinär på klinik att min ponny har någon form av höftfel. De har behandlat med kortisonsprutor i höftlederna 3 gånger med 3-4 veckors mellanrum. Sist vi var på återbesök tyckte dom att han hade blivit något bättre och tycker fortfarande att vi ska fortsätta behandla. Själv ser jag ingen märkbar förbättring.
Jag känner såhär, att han han lika gärna ha blivit "bättre" av de 4 månaderna han har stått i hagen och bara vilat, som att kortisonet har hjälpt.
Det känns som att tid och pengar bara rinner iväg utan att det händer något. Skulle väl egentligen vilja åka till Strömsh*lm och röntga (de har inte den utrustningen på kliniken), men jag vet inte? Vad skulle ni ha gjort? Ska man fortsätta behandla?

Det jag också finner egentligen konstigt, är att de inte tar reda på orsaken till problemet utan bara behandlar. Ska det verkligen vara så?

Jag är så kluven så jag vet varken ut eller in..

Sv: Behöver råd!

Ingen som har någon åsikt om vad som bör göras? Röntga eller fortsätta behandla?

Vad skulle just DU ha gjort?

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 002
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 504
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 855
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka