Behöver nytt träns (Hansbo/Källquists)

cactuspower

Trådstartare
Köpte ju ett nytt träns på Scandinavium, men såklart (!) var det ju alldeles för litet, nosgrimman funkade bra och gick runt utan problem med sidstyckena var alldeles (!) för korta, så som det ser ut blir det väll att lägga ut det på tradera.. :(

Men men, nu ska jag köpa ett nytt svart träns har jag tänkt.
Tänkte åka till en lokal ridsportbutik den 29:e och kika, för då är det extra erbjudanden etc. där, hoppas jag kan hitta något där. Vet att de har källquists sortiment där, t.ex. Knights, Zadli osv.

Sedan finns det en annan butik nära, egentligen har de mest trädgårsgrejer där, men det andra som finns inne där är från Hansbo och man kan säkert be dom ta hem ett träns om det vore så, därför undrar jag lite om någon kan rekommendera ett bra träns som kan funka på min häst?

Hon behöver antingen ett Stort stl. full träns där såväl sidostycken som nosgrimma måste kunna räcka till. Alt. X-full. Vill gärna ha ett billigare träns av hyfsad kvalité, ska helst inte kosta över 500-600:-
komplett.. Absolut inte mer en tusenlappen inkl. tyglar..

Vad har ni för några tips? Någon som har träns från Källquists alt. Hansbos sortiment? Såg på Hansbos hemsida att de hade jättefina träns från Henri de Rivel, någon som vet vad de kan kosta? Även om jag inte har råd med det just nu, skulle jag kunna tänka mig ett sånt vid något annat tillfälle... ;)

Jag vill ha ett svart träns gärna med remont alt. engelsk eller aachennosgrimma (gärna bred modell på nosgrimma om engelsk eller aachen..)

Sv: Behöver nytt träns (Hansbo/Källquists)

jacson har billiga och bra träns,mitt kostade 199:- år 2001 och det e fortfarande fint,använt varje dag i ur och skur
www.jacson.se

Jag tycker du ska satsa på ett Jacson träns, dom finns i extra full. Kolla på www.lillhastenistav.se där är dom billigast. Jag hade ett som funkade bra tills hästen fastnade med det, då rök det ena sidostycket. Men jag tog vara på nosgrimman och satte den på ett annat träns jag hade, för jag tyckte den var så bred och fin. :angel: (det tränset ligger förresten på tradera för ifall du skulle va intr. :p )

Har ju ett Jacson nu ju, får väll bli ett sånt igen om det skulle vara så. Jag gillar dom men skulle vara kul och testa något annat också. :)

Knights har ju ett med remontgrimma,finns lite billigare på Eriks.Är själv sugen på ett sådant men vet inte om jag vill ha med vitt foder och var hittar man remont med vitt foder?

dom var ju då men de sex år sen nu ;)

köpte det enbart för att det var så billigt behövde ett träns snabbt på en häst som bara skulle va hos mig och ridas i tre månader
både hästen och tränset blev kvar ´ha ha

Jag har köpt 2 träns nyligen och är jättenöjd med båda...ska kolla vilket märke det är men jag tror det är hansbo på båda och dom räcker till i full för min bamsing....Snygga dessutom ;)kanske är det detta...
736006.JPG

Sen ett inhandlat på http://www.kaias.se/
Men det ser ut som om dom slutat sälja det nu ;( finns inte kvar på hemsidan ...

734163.jpg

hittade en bild på det andra tränset...supersnyggt på min häst....vita sömmar och detaljer...

Liknande trådar

Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag blir snart matt. Seriöst. Finns det inga bra träns i Sverige längre? Har för tillfället 3 (4) träns; Ett PS of Sweden med...
2
Svar
29
· Visningar
4 778
Senast: Houdinie
·
S
Hoppning Tänkte köpa ett nytt träns till pållan, men jag har några krav ;) tänkte om någon här kan hjälpa mig ? :D -Det ska vara svart...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: Sterling
·
T
Islandshäst Jag är i färd med att köpa nytt träns men jag har inte en anning om vad jag vill ha eller vad som är snyggt. Jag vill inte att ha ett...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Vannie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?