Behöver ny Hoppsadel!!!

M

mizz_perfect

Jag funderar på att köpa en ny hoppsadel, men ´jag vet inte vilket märke jag ska satsa på. Jag har kollat på lite olika men inte bestämt något än ska ju prova på hästen också.

Jag vill ha en som är mjuk i sätet och har stora stöd både bak och fram. Flat back eller djup sits spelar ingen roll.

Någon som har något tips på en sådan? + pris?? :bump:

Hej!!
Jag letar oxå efter en ny hoppsadel, hästen har musklat sig o den passar inte längre. Men jag hitta en beg. (nästan inte använd) appalosa. kommer inte ihåg namnet, men den va gör mjuk i sätet o riktigt stora stöd både bak o fram o jätte jätte snygg!!! men priset blir ju därefter. 14000 kr. jag fick ta hem o provrida o det var den bästa sadel jag nånsin ridet i. men priset var för högt. men den rekomenarar jag verkligen!!

//fia

Jag kan bara rekomendera John Withakers sadel. Den är UNDERBAR. Den ligger bra på de flesta hästar och är helt super att rida i. Priset är dock 23000 kr, men värt varenda öre.

Ehm, var det inte du som letade häst men inte hittade någon, för kanske några dagar sedan bara? Och nu ska du köpa ny sadel? Hur går det ihop? :confused:

köp en rolt stenberg. =) underbar! kosstade runt 6000:- dessutom.

jo de va jag. men ja ska ha en ny sadel till den hästen jag har nu! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 490
Senast: Mia_R
·
Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 374
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår