behöver lite tips om klädsel

vinkelina

Trådstartare
tanken är att jag skall starta min första tävling i maj... spännande.

nu funderar ja lite om klädsel. har fått låna kavaj och vita byxor (dock 80-tals modell :) )

sen måste man ju ha skjorta under, eller räcker de med ett skjortbröst. kan man ha en vanlig vit skjorta, eller skall de vara en "hästskjorta"

nya stövlar är i alla fall beställda idag http://www.hooks.fi/product.aspx?productid=200263&deptid=80&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC visserligen inte dressyrstövlar, hoppas de duger i alla fall

Sv: behöver lite tips om klädsel

Jag brukar ha en vanlig vit skjorta under kavajen ser ingen anledning till att köpa vit skjorta i hästbtik om det är billigare i en vanlig klädbutik och en plastrong. Jag vet inte alls om det går bra med skjort bröst, tyvärr.

rotade i garderoben och hittade en vit skjorta, dock några nummror för stor :) måste prova om de passar med kavajen... blir billigare om ja int behöver köpa de och plastrong

Jag har skjortbröst, för att kunna varjera vita/ljusa toppar och t-tröjor under. Sköt om man tävlar felra hästar eller flera klasser under flera dagar... vill knappast ha samma skjorta på mig då (spysmily... jag är en svett-apa)

Jag har en vit skjorta och sen en begravningsslips istället för plastrong.. den fanns ju ändå hemma:angel:

var lite så jag tänkte, att man kanske kan ha en polotröja eller liknade under o sen bara skjortbröst på... har ju planerat hela vintern att ja skall starta i maj, men tror ni ja har fått ändan ur vagnen o handlat all utrustning förens nu.... sku kanske int ha kännst så dyrt då :P

det räcker om du bara har polotröja. Du behöver inte ha skjortbröst över. Du kommer väl svetta ihjäl då... i maj!

Vad ska du starta för klass? Jag har startat XL och LC med min finnhäst (visst har du också en sån;)) och jag har haft ljusa ridbyxor, vit polo, svart tröja, vita handskar, svarta lädershortchaps och svarta skor. Hästen har vit vojlock och en ST Espaniola:o, svart träns. Men det har bara varit klubbtävlingar förstås.
Men jag planerar att köpa vita ridbyxor tills i vår. Kanske en kavaj också;).

Bild från senaste tävlingen (egentligen bara programridning utom tävlan). Jag har mina svarta softshellridbyxor och väst på för det var så :devil:a kallt.
(Bilden är från en film, därför är kvaliteten dålig)

sluthlsning.jpg

klart att de är en finnhäst ja har, ett litet sto på 18 år :P vi skall båda göra regionsdebut i dressyr nu i vår, så då är de ju lite strängare krav. tror de kommer att bli en kn special till att börja med.

Min är också 18!:laugh:
Vi debuterade i höstas. Eller ja, han debuterade, jag har ridit några LC och LB med halvblodet för 15 år sedan, det är så länge sedan att det räknar jag knappt med. Då var jag ung och jättenervös och tävla funkade inte alls, nu är jag gammal och klok (eller så inte:rofl:) och jag tycker att tävla är hur kul som helst!

gammla hästar kan oxå :P håller på att skrapa ihop all utrustning just nu, vaför lämnar man allt till sista minuten?

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 381
Senast: Neia
·
Utrustning Hej! :) Jag har för några veckor sen köpt ett par ridstövlar. Till mina gamla använde jag lädertvål och läderbalsam (som man har...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: Centaur
·
Utrustning Vad betyder det? Har planer på att tävla dressyr någon gång i framtiden men är lite osäker på vad det menas med öppet sprund? Förstår...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: Gampi
·
Utrustning Jag är på jakt efter en lång gjord till min Röösli med korta stroppar. "Idealet" vore som en tixerant fast utan gummidelen undertill...
Svar
0
· Visningar
719
Senast: Gavi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka