Behöver lite råd

B

Blackfelicia

Behöver lite råd och hjälp vet inte om det är rätt tråd men jag kör på det är så här att jag har en tjej i stallet där jag har min häst som jag inte vet vad jag ska göra med nu börjar jag från början...
Det är så här att hon har en häst där som knappt får nån uppmärksamhet eller kärlek från ägaren själv pga att hon är aldrig där utan hon förlitar sig på att vi andra i stallet ska ta henne's häst pga att hon har så mycket att göra och vi har sagt till henne att hon får skaffa sig en skötare på hästen och att hon får börja vara mer i stallet hon flyttade ifrån ett annat stall pga att det blev skitsnack när hon aldrig var i stallet men hon lyssnar inte på nån av i stallet jag vet inte vad jag göra tycker synd om hästen det blir ju den som lider hon säger att hon vill att man puchar på henne när det gäller ridningen vi gör det hela tiden men inget hjälper när hon väl är i stallet så är hon jättego mot hästen men jag vet inte vad man ska göra för att få henne att inse att hästen är ett heltids ansvar och jag känner ju henne sen inann och när jag pratade med henne om detta så nochalerar hon mig det blir ju inte vi i stallet som lider utan det är ju hästen som lider har ni några tips på vad man skulle kunna göra...
tacksam försvar

Sv: Behöver lite råd

Prata med henne ordentligt en gång så att hon verkligen förstår att hon måste skaffa en skötare/medryttare..

Ordna ett stallmöte och tala om en gång för alla att var och en sköter sin häst. Tala bestämt om att ni inte tänker sköta hennes häst mera.

Viken fräckhet mot er och vilket dåligt ansvarstagande som djurägare att bara förvänta sig att andra ska sköta om den. Rent nonchalant, hon vet ju att folk inte står ut med att se häststackaren hungrig i sin skitiga box. Hon vet att nån kommer att mocka och ge den mat för att det är synd om den.

Har så mkt att göra så får hon antingen hyra in den på helpension eller sälja den:mad:

Jag håller med. Om alla samlas och säger ifrån till henne kan hon inte nonchalera er. Skulle det inte hjälpa försök hitta en tjej eller kille som är villig att hjälpa och tala om för ägaren att hon får betala för det.
:devil:

Grejen är det att stallchefen har pratat med henne en gång och vi har haft möte hon skärpte sig ett tag men har nu börjat igen och hon har sagt att hon inte vill sälja hästen jag gjorde klart för henne inann hon skaffade hästen att det är ett 24 timmars ansvar och det är inget man kan lämna över på nån annan, visst jag har bett andra ta min häst när jag har varit sjuk men annars är jag där varje dag i fyra timmar för att umgås, pyssla, rida min häst. Jag håller på att skaffa medryttare till min häst för att få lite avlastning då mina studier tar tid och jag och andra i stallet har bett henne göra likadant. vi ser ju på hästen att den inte mår bra hon kan komma dit och rida en dag och sen får den stå i en vecka inann nästa ridning men står handfallna...tack för era svar

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar