Behöver hjälp med problemhund!

S

supersandra

Jag har en 5-årig Norfolk terrier som på senare tid har blivit värre och värre i sitt beteende. Det är så att hundens matte (min mamma) gick bort för 7 mån sen, och jag har nu tagit över ansvaret för hunden. Saken e den att han har nu flyttat från att ha bott i villa till att bo i lgh, och i början verkade det gå bra, men nu har hans beteende bara blivit värre och värre. Han skäller på minsta lilla jud han hör (kan vara att man stänger kylskåpsdörren som att portdörren går igen), och han skäller mitt i natten helt oprovocerat. Jag har ju insett att detta kan bero på understimulering då jag inte kan sysselsätta honom lika mycket som han har blivit tidigare, men har nu avsatt tid för det. Nu skulle jag vilja få en massa superbra tips på vad jag kan göra för att stimulera honom och för att han ska må bättre, för man kan ju inte ha det att han står o skäller mitt i natten...

tacksam för alla svar!!

Sv: Behöver hjälp med problemhund!

Lite frågor:

-drar han i koppel?
-hur är han vid möten med andra hundar?
-kommer han när du ropar när han är lös?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 881
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 929
K
Övr. Hund I den närmsta bekantskapskretsen finns två hundar som vållar lite problem som vi har svårt att lösa. "Fido" är jämnårig med min hund...
Svar
15
· Visningar
1 534
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama