Behöver byta telefon :(

Sv: Behöver byta telefon :(

Nej jag kör mina tills de stendör :D. Jag är nog lite (läs mycket) konservativ i de här fallen och kramar ur det sista ur dem. Förhoppningsvis anger de väl ett släppdatum snart så jag kan avgöra om det är möjligt att vänta. Hitills har jag bara hittat en annan som verkar intressant (ja jag har garanterat missat massor) men den är "gammal" redan nu och med min konservativa sida kanske jag ska välja något som är modernt nu.

Haha, vi är lika i det fallet :D
Men min äkta hälft är inte sån alls, där ska det vara modernt så det förslår :p
Därav en del kasserade i lådan... telefonen jag har nu tog jag faktiskt ur lådan :o
Men nu attan tänker jag också bli modern (en liten stund iallafall...) :D

Igår köpte jag en Xperia z1 compact. Tyvärr har jag inte kunnat testa den som telefon eftersom försäljaren inte ställde den intelligenta frågan om jag hade rätt simkort :arghh:. Storleken på den känns dock helt ok
Jag har dock gått in i den och inser att det finns massor av appar installerade. Jag gissar att jag kan plocka bort ungefär 70% av den men hur sjutton vet jag vad de är för något och hur lätt är det att få tag i dem igen om man tar bort fel? Inse att jag är pinsamt okunnig :p. En sån sak som google inställningar är det något att ha? Vad använder man den till? Social life och hangouts låter inte som något för mig. Sen finns ju massor av google appar inlagda, chrome, google inställningar, youtube, messanger+ (får för mig att det har med google att göra), google maps, google+, google och gmail (har hotmail). Måste man verkligen ha alla dem? Borde det inte räcka med maps (jag är kär i kartor), chrome och kanske sökmotorn? Till det kommer ett gäng Xperia grejer också. Problemet är ju att skiten äter massor av batteri.

G-mail måste du skaffa en. Annars kommer du inte ut på Google play butiken och kan skaffa appar.

Du får sätta läget i redigera appar så ser du vilka du kan slänga. Vissa kan du inte ta bort alls. Jag har en Samsung och trycker en gång på knappen till vänster och då får jag upp en meny, och väljer avinstallera. Sen klickar du bara på en app och avinstallerar den.

Suck jag vill inte ha en massa fåniga mailadresser jag inte tänker använda. Varför ska man ha en mail för att kunna skaffa en app? :meh:

Några andra bra tips för att inte göra bort sig totalt redan från början. Tänk att en telefon ska vara så mycket mer svårbegriplig än en häst ;)

Ta och kolla dina inställningar. Du kan ändra teckensnitt om du vill tex.
Lek runt lite och se vad du hittar för skoj :)

Ska göra det måste bara komma på hur man plockar bort endel skräp som ligger framme. Det finns ett fält med musik där inget är något jag är intresserad av att lyssna på. Hur få bort det fältet, sen fanns det något med filmer, varför och hur få bort? Jag är sån att jag vill ha mina bakgrunder helt rena förutom datum och klocka och sen gå in på det som är intressant. På min dator så ligger papperskorgen framme och ett par andra ikoner som jag egentligen borde plocka bort. Det där med genvägar på skrivbordet är inte min grej... alls.
Jag måste även komma på hur jag får in andra ringsignaler för de som fanns föll mig inte i smaken. Knappen "välj annan" fanns inte men det kanske blir naturligt om jag kopplar upp den mot datorn sen och lägger över musik jag gillar.

Ge mig mitt simkort så jag kan leka lite mer seriöst :D

Om du trycker och håller inne på den app du vill ha bort så ska det komma upp ett alternativ om att ta bort den. Om den ligger på framsidan. Testa det.

Annars är det att trycka vill vänster när du är inne bland apparna. Då kommer avinstallera upp. Välj det och plocka bort det du vill ha bort.

Är du inne bland apparna så kan du flytta dom från en sida till en annan. Är det någon app du vill ha kvar men som är på fel sida så bara flytta på dem. tryck på appen och håll in. Dra den sen åt vilken sida du vill att den ska vara på. Men du måste vara inne på redigera för att detta ska funka. Annars är det risk för att alla hamnar på framsidan.

Är det ett google konto jag behöver ha inte en g-mail?

Matmissbrukaren jag vill inte ta bort de apparna (iallafall inte alla) utan bara ha bort dem från "startsidan". Jag kan öppna dem från startsidan men inte välja att plocka bort dem därifrån

Vad jobbigt. Jag trycker bara på appen och håller inne så kan jag ta bort det från framsidan utan att den försvinner inne bland apparna.

KUL!! Den har alltså dykt upp nu :)

Ska bli spännande att följa din teknikutveckling ;) Jag tänker åka snålskjuts på den, jag är nämligen lika novis som du :D

Jag har inte så brådis att köpa ny telefon riktigt än, min fungerar ju... :p

Ja, precis. Du behöver ett google-konto för att kunna ladda ner appar etc, och när du skapar ett sådant, finns möjligheten att använda din vanliga mail-adress.

De genvägar till appar och "widgets" som finns på hemskärmen, kan du ta bort genom att hålla fingret på dem ett tag, tills det dyker upp en soptunna. Dra då ner den genväg/widget du "markerat" till soptunnan och släpp.

Tack :bow:
Vad jag letat. Hittade precis hur jag skulle lägga till men inte hur de skulle gå att få bort.

Ytteligare en dum fråga. Kan man få in en miniräknare där? Det finns ingen i den lista man lägger till från. Det finns en räknare i verktyg så det borde gå att få upp en snabblänk till den.

Borde funka likadant där. Tryck på ikonen och efter nån sekund burrar det till och du kan flytta den till första sidan.

Tack igen. Jag fick upp den på startskämen tillslut men fick först lyfta ur den ur "verktyg" så den blev en egen plupp i applistan.
Tack alla snälla ni är ovärderliga och har sänkt mitt blodtryck väldigt mycket :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka