Behöver byta telefon :(

Sv: Behöver byta telefon :(

Har inga tips, men jag är i samma sits som du så jag följer tråden med intresse ;)

Fråga till er som har "modern" telefon med pekskärm 4" - var har ni dom när ni rider? Får dom plats bekvämt i en framficka på ridbyxorna?

Min iphone far plats i fickan pa ridbyxorna, men det ar inte direkt bekvamt.:meh: Jag har darfor ett fodral som man kan satta fast med ett 'klips' pa utsidan av ridstoveln (eller pa byxlinningen, eller var man vill ha det. Ridstoveln ar dock bekvamast.) Jag gillar att ha min telfon "naken" sa den bor bara i fodralet nar jag rider eller nar det ar riktigt varmt sa jag lever i linne och shorts ... och slaskar mycket med vatten.

Har inga tips, men jag är i samma sits som du så jag följer tråden med intresse ;)

Fråga till er som har "modern" telefon med pekskärm 4" - var har ni dom när ni rider? Får dom plats bekvämt i en framficka på ridbyxorna?

Jag har en HTC One. En helt underbar telefon. Lite stor att ha i byxfickan kanske men jag har den alltid i BHn...funkar jättebra för mig iaf...

Sony släpper en ny modell snart, xperia z1 compact. Den är mindre än xcovern du har idag, ip-klassad till att tåla det mesta och kompromissar inte med innehållet även om det är lillebror till den enorma z1:an.

Det finns fastpris abonnemang, visst finns det en begränsning, men 10000 sms är svåra att göra av med, åtminstone om man har ett liv i verkligheten ;)
Kolla upp de olika operatörerna, det enda som brukar skilja är hur mkt surf som ingår, där kan jag tycka operatörerna är lite snåla ibland, men 3gb räcker gott och väl, om du inte streamar film via mobilens nät.

PMa gärna om du har frågor, jag jobbar med det här, men vet inte hur mycket man får skriva utan att det klassas som reklam?
Kanske kan tillägga att jag inte jobbar för Sony dock.

Egentligen borde du kunna köpa vilken som helst av de mer kända modellerna som du tkr passar och sedan köpa ett ottercase till. Tål i princip allt.. Skalet kostar väl en 800kr, men det kan det ju vara värt om man vill ha sin telefon riktigt vatten och stöttålig!

Oops! Den modellen kom inte upp i mitt huvud när jag tänkte på xcover.. Tror jag har en sådan liggande som du kan få, kan kolla lådorna imorn om du vill ha den?

Chefen har tjatat ett tag om att jag ska byta till en modernare. Med tanke på detta så kan jag nog välja precis vad jag vill och han kommer jubla ;)
Jag tycker xperia z1 compact verkar mycket intressant men nu kollade jag på Sonys hemsida och där säger de att leverans beräknas ske i slutet på februari. Tidigare idag när jag kollat runt på olika nätbutiker så skriver de datum mellan den 21/1 och den 27/1. Är det bara lockdatum för att man ska handla just hos dem? Till slutet på februari är det nog kört bla då handfreen är trasig och högtalaren i själva telefonen är usel. Telefonen låser sig dessutom då och då ibland uppåt 5-10 minuter så en dag låser den sig väl för gott och då problemet eskalerat senaste tiden så känns det som om dödsstöten är nära.

Sony släpper en ny modell snart, xperia z1 compact. Den är mindre än xcovern du har idag, ip-klassad till att tåla det mesta och kompromissar inte med innehållet även om det är lillebror till den enorma z1:an.

Det finns fastpris abonnemang, visst finns det en begränsning, men 10000 sms är svåra att göra av med, åtminstone om man har ett liv i verkligheten ;)
Kolla upp de olika operatörerna, det enda som brukar skilja är hur mkt surf som ingår, där kan jag tycka operatörerna är lite snåla ibland, men 3gb räcker gott och väl, om du inte streamar film via mobilens nät.

PMa gärna om du har frågor, jag jobbar med det här, men vet inte hur mycket man får skriva utan att det klassas som reklam?
Kanske kan tillägga att jag inte jobbar för Sony dock.

xperia z1 compact låter som en bra telefon, köp :)
idag tar operatörerna betalt för datatraffiken och inte för tal
Kolla även olika kontantkortsvarianter, vet att Telia bytte prissättning på detta nu i januari så att jag ska byta variant så fort nuvarande är slut.
Tillhör dem som köper telefonen kontant så kan jag själv välja operatör och typ av abonnemang

Vill du ha en som inte är så bred som Samsung och alla andra smartphones är det iPhone som gäller!
Och kameran i iPhone 5S är helt förjävla bra!! Nu kommer alla Samsung-Windowspohoneälskare skriva att deras minsann har fler pixlar och det är jättesant! Men det är inte pixlarna som är avgörande för bildkvalitén utan optiken! Och OPTIKEN i Iphone 5S är helt outstanding! Vi har A-B testat och skillnaden är STOR!

Dessutom är iPhone användarvänligast av alla smartphones.. Min mamma har en Android och en iPhone och iPhonen förstod hon sig på direkt.. den andra har hon problem med hela tiden..

Den är säkert jättebra men den faller på första kriteriet. Telefonen ska vara vattentät i sig själv och det är den inte.

Är det någon som vet vilket datum
Sony Xperia z1 compact
släpps i Sverige?

Jag kollade på Sony store, där står det bara "slutet av februari"... man kan förhandsbeställa där ;)
Den telefonen är ju klart intressant, funderar på en sån faktiskt - en limegrön :D

Problemet är att på ett antal andra internetbutiker så skriver de att leverans beräknas ske 21/1-27/1, det är altså lite olika datum för olika ställen. Är det bra lockdatum eller?

Då är det inte bara jag som är onödigt misstänksam altså :)
Då får jag nog leta efter en annan lur

Jag kollade på Sony store, där står det bara "slutet av februari"... man kan förhandsbeställa där ;)
Den telefonen är ju klart intressant, funderar på en sån faktiskt - en limegrön :D

Det låter helt klart intressant för mig med mina korta fingrar! De flesta andra telefoner känns för stora, jag orkar inte hålla i dem.

Dessutom känns den acceptabel i pris. Hittade den för 3999 hos Dustin. Känns inte som jag vill lägga väldigt många tusenlappar på en telefon när så mycket annat i huset och gården behöver fixas...

Jag får nog leta vidare. Släppdatum är inte bestämt, iallafall inte officiellt. Jag mailade Sony och fick svaret att den släpps någon gång under första kvartalet och i värsta fall betyder ju det 31 mars och så länge kan jag inte vänta :(

Har du ingen avlagd i någon låda som du kan ha som reserv "så länge" då?

Min telefon lever också på övertid, men funkar än så länge*peppar-peppar*... när den pajjar finns det några tegelstenar i en låda som får duga i väntan på den där Sonyn ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka