Behöver byta telefon :(

Shaggy

Trådstartare
Min telefon håller på att ge upp andan så nu måste den bytas ut. Tyvärr har jag ingen koll alls på vad man ska välja. Tyvärr måste jag nog inse att det är dags att överge de gammla enkla knapptelefonerna och uppgradera till touchskärm.
Idag har jag en Samsung Xcover. Den har några fördelar som jag vill ha på en ny. Den är tålig både vad gäller vatten (ip67) och stötar och har mycket bra batteritid. Det jag saknar är att högtalaren i den är så usel så det knappt går att prata utan handsfree samt att jag tycker sms funktionen är usel på den då samma kommando betyder olika saker beroende på längden på ordet.
Två vanliga märken är mer eller mindre bortsorterade. Samsung verkar tillverka dasslock och mina händer är inte särkskilt stora och Ajfånen går helt bort pga att den är så känslig.

Sv: Behöver byta telefon :(

Jag är väldigt nöjd med min Samsung S3. Tycker inte heller att den är speciellt stor. Den är nog inte speciellt vattentät, men tycker att den har hållt bra jämfört med andra telefoner jag har haft.

Hur bred är den? Jag vet massor av folk som har Samsung som är jättenöjda men jag får ont i handen bara av att se dem, men det kanske finns olika bredder?

Ett tips är att satsa på någon av Sonys Xperia-modeller med IP5x-klassning, de har både mindre och större telefoner. Själv har jag en Xperia Z1 (som är typ dasslocksstorlek). Alternativ kan vara Xperia Go, Xperia Acro S eller Xperia V.

Jag satt och googlade och hittade just den modellen men som sagt den var dasslock. Det ska dock komma samma fast smalare i slutet på januari men frågan är om min håller så länge.

S4 Mini är jäkligt behändig, sambon fick en sådan i julklapp.

Håller med. Älskar min!
Hade en S2 innan och det var för stor för min hand. Denna är helt perfekt och jag har små händer.
Både jag och min man är nöjda med våra.

X-cover finns i en upphottad versin som heter Titan, eller X-cover2. (Om det är titan låter jag vara osagt) Men de flesta Android-finesser plus att den tål dynga. Den beställer jag till våra montörer som envisas med att plöja ner och köra över sina telefoner.

Har inga tips, men jag är i samma sits som du så jag följer tråden med intresse ;)

Fråga till er som har "modern" telefon med pekskärm 4" - var har ni dom när ni rider? Får dom plats bekvämt i en framficka på ridbyxorna?

X-cover är En ganska gammal lur, tom tvåan börjar bli äldre. Jag har en två år gammal motorola defy+ som hänger på fallrepet nu, den är helt enkelt för seg för att vara riktigt trevlig att hantera. Mitt tips är att se till att köpa en lur med skapligt ny version av programvara.

Är det den gummerade Samsungen som gett upp? Eller är det bara jobbtelefonen?

/AA

Jag har en Sony Xperia P privat och en Samsung S4 Mini på jobbet. Samsungen är helt ny så jag har inte riktigt hunnit sätta mig in i den ännu men tycker hittills att Sonyn är betydligt enklare och mer intuitiv att hantera. Storleksmässigt är de ungefär lika stora men Samsungen är mjukare i formerna, lättare men plastigare. Verkar hitills ha riktigt bra batteritid dock.

Hade jag köpt ny idag hade jag satsat på en Sony igen fast en nyare modell. Sambon har Z1 och den är verkligen groteskt stor, har som du små händer och större än Samsung S4 Mini funkar inte för mig.

KL..

Jag har kikat på lite nya mobiler. Och sen står det tex Köp nu och få fria samtal och sms för 329 kr i månaden.
Är det verkligen så, eller tillkommer det annat? Tänk om man ringer som en tok och skickar sms som en ännu värre tok :D Jag tycker det låter så billigt.

Är nöjd med min Samsung galaxy S4, köpte ett plånboksfodral till så jag har det viktigaste med hela tiden, mobil, kontokort och körkort så är den väl skyddad ;)

Har inga tips, men jag är i samma sits som du så jag följer tråden med intresse ;)

Fråga till er som har "modern" telefon med pekskärm 4" - var har ni dom när ni rider? Får dom plats bekvämt i en framficka på ridbyxorna?

Jag har en iphone. Den får gott och väl plats i fickan på ridbyxorna. Nu är jag inte den som bryr mig om moderna teknikprylar. Men det är många fördelar med en iphone.

Har en Sony Xperia Go, kravet när jag köpte ny telefon var att den skulle tåla fukt och det gör den, har även tappat den i lera och sköljt av, redo att användas på nytt
Den är lagom stor, när jag rider har jag den i jackfickan

Jag är mycket nöjd med min S4 Mini. Men hade jag köpt en telefon idag hade jag utan tvekan köpt en LG G2, vilket anses vara den bästa mobilen marknaden.

Jag har kikat på lite nya mobiler. Och sen står det tex Köp nu och få fria samtal och sms för 329 kr i månaden.
Är det verkligen så, eller tillkommer det annat? Tänk om man ringer som en tok och skickar sms som en ännu värre tok :D Jag tycker det låter så billigt.

Ja, det finns sådana abonnemang. Jag har ett sådant där jag har fria samtal, fria sms och fria mms samt ett visst antal GB surf.
Kolla noga i avtalet så det gäller till alla operatörer, om det finns någon maxgräns på surf/samtalsminuter/meddelanden, vad som händer om man överskrider gränser samt om det är någon förhöjd öppningsavgift på samtalen.

Vad sägs om Doro PhoneEasy 520X?
"Hållfast känsla, bra ljud och stora knappar för enkel justering av volymen i utomhusmiljöer. Det finns även en ficklampa med stor knapp, och du kan ta och dela foton tack vare en 3MP-kamera med blixt, skarp färgskärm och möjlighet att skicka MMS-bildmeddelanden. Snabbval gör det enklare att ringa, medan SMS-knappen och automatisk textigenkänning gör det enkelt att skriva meddelanden. Plus lång batteritid."

Displayer som är enkla att läsa
Våra telefoner har mycket klara displayer med stora bokstäver som är enklare att urskilja. De sträcker sig från högkontrastvitt på svart bakgrund, till skarpa färgdisplayer.

Förstärkt ljud
Alla Doro-telefoner har klart och tydligt ljud och ringsignaler i lurarna. Många modeller har extra ljudförstärkning och vissa hemtelefoner som används av flera personer har till och med en praktisk snabbknapp för ljudförstärkning.

Lätt att förstå
Genom att se till att menyer och funktioner alltid är intuitiva och okomplicerade, är våra produkter lätta att förstå och använda. Det är vi på Doro stolta över!

http://www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/Doro-PhoneEasy-520/

Min telefon fick jag 2003 och den håller än, men när den ger upp andan så ska jag nog köpa en Doro-telefon för jag vill inte ha någon Smartphone av olika orsaker.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka