Behöver akuta svar. ang betfor.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ponny_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 595
Sv: Behöver akuta svar. ang betfor.

Mina hästar kvällsfodras vid 19 tiden o får frukost vid 8 på morgonen.
De har fri tillgång på hö så det går ingen nöd på dom.

Man ska inte dömma folks tider innan man vet hur mkt foder hästarna får.

håller med...

Hör inte hit, men vad betyder *kl* som man ser ibland i trådarna? Förlåt att jag bröt tråden:crazy:

Jag tror, hoppas jag har rätt :o att det betyder "KnappLån", att man svara på nåt annat än det som trådskaparen var ute efter.
Nån får rätta mig om jag har fel.

Snarare att man inte orkar gå tillbaka till trådskaparens inlägg och klicka "svara" där utan "lånar" "svarsknappen" på föregående inlägg.

Precis, våra får kvällsmål vid ca 1800 men klockan 2100 serveras det rejält med nattahö.

Jag undrar var du fått att magsyran skulle sluta droppa ifrån?

Efter 4h utan nåt att stoppa i sig börjar magsyran fräta på magsäcken och om fler faktorer slår in (ex stressad häst) kan det bli magsår av det om det håller på en längre tid.
Detta fick jag lära mig på HTU där jag blev ET.

vad är det för pucko som har betfor i kvällburken och inte blöter detta i GOD TID före kvällsfodringen? :mad:

och kvällsfodring före 19:00 :eek: hoppas att de får frukost vi 05:00 imorgonbitti så att de ej är utan foder för länge (max 10 h för magens skull, efter 10 h slutar magsyran droppa och hästen blir sur i magen..)

ang ponnyn så är det 1 h och 20 min sen hästen åt, maten har hunnit ner i magen gott och väl och det är ingen fara på taket..

Tja våra får kvällshö när vi slutar för dagen, det är olika tider, på helgerna tidigare än annars.

Men de har i princip fri tillgång så de har hö kvar när man fodrar morgon och släpper ut.

:)

Neffi med sällskap fodras två gånger om dagen, har halm att äta på under resten av tiden förutom allt man kan hitta i skogen. Och de mer sparsamma har hö kvar hela tiden också (inte min dock, hon äter allt på en gång).

Men det är klart, får de 2kg vid varje fodring så räcker det ju inte så länge... (om det inte är shettisar och annat smått).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 675
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 819
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela... 2
Svar
21
· Visningar
5 569
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa... 2
Svar
33
· Visningar
8 258
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka