Lejonstjarna

Trådstartare
Jag måste räkna på en foderstat till min häst jag har alla alla analyser men behöver behovet hittar det ingen stans varken på forumet eller på goggel. Någon som vet vad min häst har för behov?
Han är kallblodskorsning 7 år valack men har mycket hingstbetende kvar som vandrande. Han är lättfödd men har tunnat ur över ryggen och troligen saknas det protein i fodret. Han går på lösdrift. Han väger enligt uträknade idag 637kg han rids inte i dagsläget pga av olika anledningar.
Någon som vet vart jag kan hitta det så jag kan sätta igång med räknadet. :bump:

Sv: Behov

Jag måste räkna på en foderstat till min häst jag har alla alla analyser men behöver behovet hittar det ingen stans varken på forumet eller på goggel. Någon som vet vad min häst har för behov?
Han är kallblodskorsning 7 år valack men har mycket hingstbetende kvar som vandrande. Han är lättfödd men har tunnat ur över ryggen och troligen saknas det protein i fodret. Han går på lösdrift. Han väger enligt uträknade idag 637kg han rids inte i dagsläget pga av olika anledningar.
Någon som vet vart jag kan hitta det så jag kan sätta igång med räknadet. :bump:

Det är bra att ha ett utgångsvärde men ha i åtanke att din häst kanske inte följer tabellerna. Min D-ponny på 3,5 beräkas behöva ca 60 Mj, hon går på bortåt 100 och är i lagom hull....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 847
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Estivuz
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 049
Senast: axel
·
A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
1 996
Senast: Allegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka