Behandla sår, mugg, svampbefall etc.(Det här är ett måste !!!)

Lilliputput

Trådstartare
Hej,

jag måste bara meddela er om en grej..........grejen heter: Propolis :D

Jag kommer från Tyskland och är van vid vissa saker o ting. Som min propolis.

Propolis är ett naturligt antibiotikum som görs av bin. :confused: Japp, det må låter konstigt, men jag lovar er, det är ingen hippie-hälso-snack det här !!!

Min väninnans häst fick en riktig, äcklig mugg för några dagar sen. Hon försökte att håller bena rena och smörjade dem med alla möjliga salvor och krämer, men det blev bara värre. Jag visste inte så mycket om mugg, så jag läste på mig på nätet. När jag läste att det är bakterier som orsakar det, visste jag direkt vad jag skulle göra. Jag tog med mig min Propolis till stallet och droppade på den i karleden. Det hade redan blivit så mycket värre. Hon var varm om leden, hon var lite svullen, det kom vätska ur såren och hästen trampade hela tiden. Hon måste har haft riktigt ont.... :(

Redan nästa dagen fanns det bara några skorpor kvar. Hon var varken röd, varm eller blött. För att behåller huden mjuk använda jag då propolis olja. 2 Dagar senare var allt borta!!!!! :bump:

Vad ska jag säga? 2 dagar senare hade vi en lycklig häst igen.
Fick inte ta med mig propolis ur stallet igen :rofl:, så jag måste väl köpa nytt.:banana:
 
Sv: Behandla sår, mugg, svampbefall etc.(Det här är ett måste !!!)

Jag har för mig att jag läst i en annan tråd att du inte hittat detta preparat i Sverige? Hur får man tag i detta? Finns det på apotek i Tyskland eller hur köper du det där?
 
Sv: Behandla sår, mugg, svampbefall etc.(Det här är ett måste !!!)

Det finns ju propoliscremer men olja har jag aldrig sett.
 
Sv: Behandla sår, mugg, svampbefall etc.(Det här är ett måste !!!)

Jag köpa det från min biodlare i tyskland. då vet jag, att det är rent propolis. Hon har båda lösningar. I alkohol och i olja.
Dem i stallet är nu också väldigt interesserade efter dom har sett hur fort det gick med hästens mugg. Jag ska nog be henne att skicka mig några flaskor.
 
Sv: Behandla sår, mugg, svampbefall etc.(Det här är ett måste !!!)

Propolis finns flytande även i Sverige, googla ordet så hittar du flera ställen som säljer. Det är hälsokostbutiker som oftast säljer det, ofta webbaserade sådana så man kan beställa hem direkt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 271
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 140
Senast: Hedwig
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
7 083
Senast: Caoimhe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp