Behålla katt efter mamman

M

Mirable2000-05-17

Hej jag har en norsk skogkatt som ska paras nästa år.
Det jag undrar är om det brukar fungera bra att behålla en honkattunge så att hon får sällskap, eller brukar mamman bara vara trött på sina bebisar o vilja bli av med dem?

Sv: Behålla katt efter mamman

Det är jättesvårt att säga. Jag fick kastrera mamma katt för att det skulle funka. Ibland funkar det kanon, här är dom som ler och långhalm nu. Ibland funkar det inte alls.

Från fall till fall skulle jag säga. Senast jag hade kull var mamman spyless på kattungarna när de var 12 veckor gamla.

Det man får ta med i beräkning när man behåller en unge är att det KAN bli kämpigt, iaf under en period för det är trots allt helt naturligt för honkatten att stöta bort ungarna när de börjar bli 6 månader gamla. Är katterna fast inom hemmets fyra väggar går inte bortstötningen särskilt bra och det kan skapa stor frustration.

För de flesta tror jag dock att det fungerar i längden, men man bör vara medveten om att det kan bli kämpigt en period.

Tack så mycket för era svar! för mig är det inte hela världen om jag måste kastrera mamman, det är uppfödaren som vill ha en kull efter henne eftersom hon är vit med blåa ögon

Vår katt, 3 år gammal, dricker fortfarande mjölk hos sin mamma:o
Så ibland fungerar det över förväntan bra....

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
532

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka