Bedömning, hjälp!

Kellog

Trådstartare
Hej!
Jag kommer äntligen igång med tävlingarna nu med min nya häst. Men det är en sak jag undrar. Vad innebär bedömningen A+A/A för något?
Jag vet vad A:0/A:0/a betyder men inte detta!
Kan någon kunnig hjälpa mig att reda ut detta?

Tack / Martina

Sv: Bedömning, hjälp!

Det innebär att avdelning A rider bed. A+A, enbart fel räknas (så länge man klarar maxtiden). Alltså blir alla dubbelnollor vinnare osv.
Avdelning B rider, som vanligt, bed. A.

Men det där undrade jag också lite över. En A/A(/A) klass.
Där står det att man får rosett, plakett och hederspris, men så kan det väl inte vara om "alla" kan bli placerade? :confused:

Självfallet kan det vara så. En av mina ponnyer gick en sådan klass tidigare i år. Resultatlistan såg då ut såhär:

Klass 3 Kat.D Avd.A

Hoppning 0,80m (Lätt D) Bedömning A:A

Rosett, Plakett

1. IDA FRANZÉN, Söderköpings RS MISTY 0+0

1. LINA GRUNDSTRÖM, Skogslottens RF BROLÖTENS CINNABAR 0+0

1. FELICIA MÅNSSON, Hageby RK CHESS 0+0

1.SARA DUNSTRAND, Bjärka-Säby RF 0+0

BRYNITHON BRAVEHEAR

1. FELICIA ORRSTENIUS, Nyckel Ryttarna MIRAMIS 0+0

1. THERESE SUNDIN, Skogslottens RF CORDESSA 0+0

1. VICTORIA LANGUEVILLE, Mantorpsryttarna MUNSBORO PAOLO 0+0

1. JENNIFER JÄRLEFALK, Åkerbo RKS ZORKA 0+0

1. ANNA RENHOLM, Skogslottens RF FAME 0+0

1. EBBA JOHANSSON Söderköpings RS SÖLYST BROCÉLIAND 0+0

RC 767

1. CARL ANDERSSON, Söderköpings RS HARMONI 0+0

1. TERESIE JOHANSSON, Skogslottens RF AMANDA V 0+0

13. HANNA KARLSSON, Rappestads RK DODDI 0+4

13. DANIELLA SIIRA, Nyckel Ryttarna PITCHI 0+4

15. MATILDA GUSTAFSSON, Söderköpings RS CHAMPAGNE 4

16. EMELIE ERICSSON, Folkungabygdens RF WORLD HOEVES HUGO 5

17. CAROLINE GUNNARSSON, Norrköpings FRK COLORADO 6

18. SANNA GUSTAFSSON, Linköpings FRK RINKABYS CLINTON 8

19. IDA KARLSSON, Hageby RK SÙRA 15

20. ALICE MANNEWALD, RK Finspång PEPERONI utesl.

20. SAMUEL HEDERÉN, Åkerbo RKS CRESCENDO RUDOLF utesl.

20. FRIDA HELMERUD, Hageby RK ANELLS DECIBEL RNF2505 utesl.

20. GABRIELLA SEGERVALL, Norrköpings FRK BRILLIANT utesl.

öö???

jag fattar inte..:D:angel:

Okej, jag ska försöka förklara ännu enklare.
Du rider en grundomgång/fas ett. Är du felfri fortsätter du med omhoppning/fas två. Är du felfri också där så kommer du vinna klassen, tillsammans med övriga dubbelnollor.
Det enda krav du har, förutom att klara alla hinder, är att inte överstiga maxtiden.

Så det är som A:0/A:0/A?
För det borde ju vara så att den som har ridit snabbast i omhoppningen utan fel vinner?

Nej, i bedömning A (eller som i det här fallet två faser med bed A i båda faserna) spelar det ingen som helst roll vilken tid du har så länge du inte överskrider maxtiden. Alla med samma antal fel blir likaplacerade. Alla dubbelnollor delar alltså på förstaplaceringen.

A+A = fel räknas men ingen tid, bara du håller dig inom maxtiden. A = bedömning A. Det är två olika klasser, första avd A andra avd B, så det beror helt. / är ju ändå antingen eller, man kan ju skriva hon/han, och det är ju att det beror på. Jag fattade inte heller ett skit i början men börjar få kläm på det nu. (:

A+A är då, förstås, två faser.
A är alltid enbart en fas eftersom det är unghäst klass. Där blir alla som håller sig inom maxtiden utan fel likaplacerade.

Jag ska rida bedömning A+A/A och är helt förvirrad! hjälp!
Betyder det att jag som rider avdelning A rider både en grundomgång och omhoppning där endast felen räknas? Och i sånna fall rider jag omhoppningen direkt som en två fasers hoppning eller är det paus emellan? :confused:

Senast ändrad av en moderator:

Ja, precis. Omhoppningen startar direkt då du gått i mål i fas 1 (dvs kombinerad mål fas 1 och start fas 2)

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
640
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka