Bedömm min unga pärla, tack!

I

idalina

Ni på FT verkar vara så himla trevliga, så jag vågar nog länka till några filmer från min och Spins aldeles första terrängträning. :)

Jag vill inte ha några elaka kommentarer angående min sits, eller hur jag rider, eller hur synd det är om hästen blabla.
Tål kritik utan problem, om den sägs på rätt sätt!:cool:

Hon är fyra år, engelskt fullblod, startad löp 8 gånger och skall alltså nu prova en karriär som FThäst. Skall tillägga att hon påverkas enormt mycket av värmen, och det var påfrestande för oss alla i slutet av träningen. Därför verkar hon loj på vissa klipp.

Så vad tror ni; Kommer vi att överhuvdtaget komma någonvart i fälttävlan? *hoppas*:bump:

http://www.youtube.com/user/idasanta

Sv: Bedömm min unga pärla, tack!

Riktigt fin häst, såg inte alla filmer men på de jag såg verkar hon orädd och det verkar som att hon tycker det är kul!! Alltid en bra början :)

Riktigt fin häst, såg inte alla filmer men på de jag såg verkar hon orädd och det verkar som att hon tycker det är kul!! Alltid en bra början :)

Ja! Vatten är vell inte det bästa hon vet kanske, men går I med lite övertalning. Vattenfyllda diken var dock det mest livshotande hon tidigare varit med om. Allting annat var pice of cake. Hon tyckte att det var såå kul!. :)

jättefin häst!!!! och du rider henne kanon!
(snygg liten Jaguar som lotsar.........eller hur?)

Går ju som tåget! Hade aldrig gissat att hon (han?) bara var fyra! Blir väl fem nu i år väl? :idea:

Du red lugnt och bra tycker jag! Det kommer nog bli kalasbra det där! :laugh:

Lycka till! :bump:

jättefin häst!!!! och du rider henne kanon!
(snygg liten Jaguar som lotsar.........eller hur?)

Hade ju inte klarat det lika bra om inte Jaguar hade ställt upp som storebror. :D:bow: Han är vårt mål!:love:

Går ju som tåget! Hade aldrig gissat att hon (han?) bara var fyra! Blir väl fem nu i år väl? :idea:

Du red lugnt och bra tycker jag! Det kommer nog bli kalasbra det där! :laugh:

Lycka till! :bump:

Hon (!;)) Är född 04, så nej. Inte fem i år, utan fyra.:D Tackar tackar.:bow:

Fin häst! Kommer nog bli jättebra. Det är Lena B du tränar för va? Tycker mig höra hennes röst. ;)

Det är lite suddigt men det man ser ser bra ut :D

Hellre att de är lugna och avspända när de hoppar än heta och knäppa. Det kommer gå undan tillslut ändå när hon vet vad det handlar om ;)

Det är lite suddigt men det man ser ser bra ut :D

Hellre att de är lugna och avspända när de hoppar än heta och knäppa. Det kommer gå undan tillslut ändå när hon vet vad det handlar om ;)

tack ! :bow: Ja, det var vell bla hennes lugn som vi fick beröm för ;) Så lite mer action i framtiden vore inte heelt fel. :D

tack ! :bow: Ja, det var vell bla hennes lugn som vi fick beröm för ;) Så lite mer action i framtiden vore inte heelt fel. :D

Action det brukar komma av sig självt....men jag tycker du ska stå i lätt sits lite mer, ser ut som om du sitter även på galoppsträckor?

ja tycker den såg super ut. Skötte sig exemplariskt va ja såg:D å verkade tycka att de va super kul.. De som man såg som jag tycker va bra att den tog i lite mer nå något hinder och drog upp frambenen och sen att den tittade lite på hindret innan den hoppa:D
det tyckler jag e jättebra egenskapaer för jag skulle inte vilja sitta på en som bara kastade sig utan att bry sig och var i hinder utan att ta illavid, de e inga säkra terränghästar tycker jag och ja hoppas andra håller med om det.

Action det brukar komma av sig självt....men jag tycker du ska stå i lätt sits lite mer, ser ut som om du sitter även på galoppsträckor?

Ja! Haha, såhär i efterhand såg jag ju det på videorna.:o Tänkte inte alls på det när jag red. Skulle ju precis som du säger stå i tvåpunktssits på sträckorna, men i trepunkts mot hindrena.
Tar igen det nästa gång! :angel:

ja tycker den såg super ut. Skötte sig exemplariskt va ja såg:D å verkade tycka att de va super kul.. De som man såg som jag tycker va bra att den tog i lite mer nå något hinder och drog upp frambenen och sen att den tittade lite på hindret innan den hoppa:D
det tyckler jag e jättebra egenskapaer för jag skulle inte vilja sitta på en som bara kastade sig utan att bry sig och var i hinder utan att ta illavid, de e inga säkra terränghästar tycker jag och ja hoppas andra håller med om det.

Bugar och bockar:bow:

Jättetrevlig häst!

Det ser behagligt ut; hästen är lugn och stabil men ändå framåt och du rider hästen jättebra :) (skulle dock vilja se lite mer lätt sits som någon tidigare redan påpekat;) )

Hur länge är hästne hoppad med tanke på den unga åldern?

Jättetrevlig häst!

Det ser behagligt ut; hästen är lugn och stabil men ändå framåt och du rider hästen jättebra :) (skulle dock vilja se lite mer lätt sits som någon tidigare redan påpekat;) )

Hur länge är hästne hoppad med tanke på den unga åldern?

Tack tack! Hon hoppade på "riktigt" för första gången för instruktör i Januari. Började vell introducera hoppning med enstaka hinder mm förra hösten. Så ett halvår är hon hoppad, skulle jag påstå! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka